ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שער שכם: נלכדה מחבלת בת 15 עם סכין

הצעירה ניסתה לתקוף שוטרים אך נלכדה ברגע האחרון ללא נפגעים • בחיפוש בתיקה נמצאה סכין נוספת

הסכינים שהיו ברשות המחבלת. צילום: חטיבת דובר המשטרה
הסכינים שהיו ברשות המחבלת. צילום: חטיבת דובר המשטרה

לאחר בוקר שקט מפיגועי טרור, בשעות אחר הצהרים (ב) ניסתה מחבלת כבת 15 לדקור שוטר ונעצרה בטרם הספיקה לפגוע באיש.

כוח משטרה שהלך רגלית ברחוב הגיא לכיוון שער שכם בירושלים, הבחין בצעירה ערבייה שהולכת אחריהם. בהגיעם לשער שכם - משהבחינו כי החשודה עדיין בקרבתם - עלה חשדם והם ניגשו לבדוק אותה, תוך הקפדה על טווח ביטחון.

החשודה שידה היתה בתוך הכיס, שלפה סכין גדולה לעבר השוטרים, שבנחישות רבה השתלטו עליה ועצרו אותה. בחיפוש שנערך בתיקה של המחבלת אותרה ונתפסה סכין נוספת.

המחבלת כבת 15 תושבת מזרח ירושלים הועברה לחקירה. השוטרים לא נפגעו.

"עירנות השוטרים ודריכותם המבצעית מנעה פגיעה בחיי אדם", אמר סגן מפקד מחוז ירושלים לאחר סיכול הפיגוע. "צבר האירועים האחרון מגביר את הנכונות ורוח הלחימה של הלוחמים והשוטרים הפועלים במחוז. יש לנו אורך נשימה, נמשיך בהגנה נחושה ואיתנה על תושבינו ככל שיידרש".


פיגוע הירי בשער שכם אמש. צילום: חטיבת דובר המשטרה

אתמול (א') אירעו חמישה פיגועים: מעט לפני השעה 22:50 שוטרים שפעלו באזור שער שכם הבחינו בצעיר ערבי עם שקית בידו שעורר את חשדם, השוטרים צמצמו טווח לעברו, קראו לו לעצור ולהניח את השקית. המחבל שלף נשק אוטומט מאולתר מהשקית, הספיק לכוונו לעבר השוטרים והלוחמים שהגיבו במהירות ובמקצועיות, ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל.

עם ניטרול המחבל, נפתחה אש לעבר השוטרים כמאה מטרים דרומית לשער שכם, השוטרים והלוחמים מיד חתרו למגע לעבר מקור הירי, זיהו מחבל נוסף עם נשק אוטומט, השיבו אש מדוייקת וניטרלו אותו. השוטרים הבחינו בתיק שהמחבל השליך ובבדיקה מקצועית של חבלן אותרה סכין בתוך התיק.
השוטרים לא נפגעו מהירי. המחבלים כבני 20 תושבי שטחים.

כמה שעות לפני כן בשעות אחר הצהרים הגיעה מחבלת כבת 14 לעמדת משמר הגבול הסמוכה למערת המכפלה, הלוחמים חשדו בה, קראו לה לעצור ולהוציא את ידה שהייתה בתוך התיק שאותו נשאה. מיד עם הגעת אחד הלוחמים לעברה שלפה המחבלת את הסכין מתיקה וניסתה לדקור את הלוחם. הלוחם הדף את המחבלת, ביצע ירי מדוייק לעברה והיא נפגעה והתמוטטה.

מעט מוקדם יותר סמוך לשעה 14:00 דיווחה אישה יהודייה כבת 30 כי בעת שהלכה בפארק המסילה לכיוון דרום, סמוך לאזור התעשייה בתלפיות, הרגישה נגיעה בכתפה, כשהסתובבה הבחינה בערבי קטין עם סכין בידו. היא התרחקה ממנו והוא נמלט לכיוון דרום. בסריקות שערכו כוחות המשטרה באזור זירת האירוע, אותרה סכין. החוקרים בודקים אם הסכין קשורה לאירוע. האישה לא נפגעה והחקירה נמשכת לאיתור החשוד.

בסמוך לשעה 11:00, נורו וחוסלו שני מחבלים כבני 15 בסמוך לכפר הפלסטיני אל-עראקה ממערב לג'נין. שני המחבלים פתחו באש לעבר לוחמי מילואים, שהוזעקו לטפל בהפרות סדר סמוך לגדר ההפרדה באזור חננית בצפון השומרון. הלוחמים זיהו את המחבלים, הסתערו לעברם והרגו אותם.
פיגוע דקירה שער שכם מחבלת נטרול כוח משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד