י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דוד המנוחה: "הכל בגלל הרפורמים"

אלפים ליוו למנוחות את חנה פעשא פרנקל ע"ה • בעלה שוחרר מבית החולים ללוותה, וספד: "היית הרבי שלי"

דוד המנוחה: "הכל בגלל הרפורמים"
יונתן זינדל פלאש 90

אלפים השתתפו היום (ב) בשעות אחר הצהריים במסע הלוויה קורע לב של האישה הצעירה מרת חנה פעשא פרנקל ע"ה, בת 23 שנהרגה אתמול באוטבוס המוות בדרך מירושלים לבני ברק - לשם נסעה יחד עם בעלה כדי לחגוג שנתיים לנישואיהם.

ההלוויה יצאה מבית מדרשו של אביה האדמו"ר מביאלא אוסטרובא בשכונת גבעת שאול בירושלים.

בעלה הרב מרדכי פרנקל, בנו של האדמו"ר מבוטושאן, שוחרר מבית החולים קפלן ברחובות לאחר שנפצע בתאונה כשהוא על כסא גלגלים, והוא צפוי לחזור כדי לעבור ניתוח שבר.

הבעל הרב מרדכי פרנקל הספיד את רעייתו ע"ה בבכי קורע לב ואמר: "היית הרבי שלי. נתת לי עצות כמו שאף אחד לא יכל לתת. היית מושלמת. כל פעם שלמדתי היית מסביבי כאילו אני גדול הדור. שמחת מלימוד התורה שלי. העמדת אותי על הרגליים. נתת לי עצות חכמות כפי שאף אחד לא יכול לתת".



לאחר מכן הספיד דודה גאב"ד יבניאל הגאון רבי סיני מאיר פרנקל שאמר: "רק לפני שבוע העמידו צלם בהיכל, נתנו לרפורמים מקום בכותל. פה בירושלים מתחללת השבת בריש גלי. איפה הקנאים של היום לכבוד השם? שמים צלם בהיכל וממשיכים, לא מבינים מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו. ריבונו של עולם הבנו את הרמז. אם קורה כאלה קרבנות לנו, לציבור החרדי, אנחנו שומרי השבת, מה זה אומר לנו. למי אנחנו רוצים שזה יגיד לאהרן ברק ולכל מיני כופרים?"

במסע הלוויה השתתפו: האדמו"רים מסערט ויז'ניץ, ביאלא בני ברק, ספינקא, שידלובצא, סאווראן, קאמרנא, שאץ ירושלים, לענטשא, ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, הגאון רבי יצחק אזרחי, הגאון רבי אהרון חדש ועוד.

לאחר אמירת הקדיש יצא מסע ההלוויה להר הזיתים - שם תיטמן במסוך לאמה הרבנית ע"ה בתו של האדמו"ר מלעלוב זצ"ל.

צילום: קובי הר צבי
































צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
























אוטבוס המוות חנה פעשא פרנקל הלוויה ביאלא אוסטרובא הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד