י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מאות בנות הסמינר בכו והבעל זעק : "איך אחתן את בנינו בלעדייך"

מאות תושבי ירושלים ותלמידות סמינר 'מנדלסון', ליוו למנוחות את הרבנית לאה מלמוד ע"ה • בעלה הגאון רבי נפתלי שלמה סיפר: "היא הייתה אגרויסע ראש ישיבה" • מנהל הסמינר הרב יחיאל מנדלסון ביקש ממנה מחילה • תיעוד כואב

מאות בנות הסמינר בכו והבעל זעק : "איך אחתן את בנינו בלעדייך"
יונתן זינדל - פלאש 90

מאות תושבי שכונת עזרת תורה בירושלים ובנות סמינר מנדלסון, השתתפו הערב (ב'), במסע הלוויה קורע לב, של המחנכת החשובה מרת לאה מלמוד ע"ה, שנמחצה באוטובוס המוות. הייתה בת 61בפטירתה.

במהלך מסע הלוויה פרצו מאות הבנות בבכיות קורעות לב, שהדהדו למרחוק.

ראשון המספידים היה הגאון רבי יעקב גדליהו ולדנברג, המרא דאתרא של שכונת עזרת תורה שסיפר כי המנוחה נסעה לחתונה לדבר מצווה של חברתה האלמנה שחיתנה נכדה. "היא נסעה לשמח אותה", אמר הרב. וציין שהעמידה למעלה משלושים שנה, אלפי בנות שיודעות הלכות בזכותה.

לאחר מכן נשא דברי מספד בעלה הגאון רבי נפתלי שלמה ר"מ בישיבת 'אמרי נועם': "לא רגילים לומר על אשה 'נפלה עטרת ראשנו', אמר, "אבל על כזו אשה אפשר להגיד היא "אגרויסע ראש ישיבה". כשהייתי רוצה לומר סברא הייתי שואל אותה אם היא נכונה. הייתה לה את העמקות שקיבלה מאביה הגדול זצ"ל, הקב"ה לקח לי פלגא דגופא אני מקריב כעת קרבן לקב"ה". הזכיר כי עוד חודש יחתן בן בלעדיה", מירר בבכי והפסיק את הספדו.

לאחר מכן נאמר הקדיש על ידי שני בניה ומסע הלוויה יצא להר הזיתים, שם נטמנה לצד הוריה רבי יהושע דב גרודיצקי זצ"ל, ראש ישיבת ביאליסטוק בירושלים, כשהגר"ש אויערבך צועד בראש מסע הלוויה.

במהלך מסע הלוויה, נרשמו מספר התעלפויות ונשמעו קריאות הצלה ללא הרף.

לאחר מעמד הקבורה בהר הזיתים נשא דברים מנהל הסמינר הרב יחיאל מנדלסון שסיפר, "היו היום בכיות נוראיות בסמינר. היא חינכה אלפי בנות בלי גבול, בוגרות מלפני 15 שנה מצלצלות ובוכות ואני שליח בשם התלמידות, הצוות וההנהלה לבקש מחילה. כדרך בני אדם לפעמים פוגעים אחד בשני ואני מבקש מחילה ומבקש מכולם לענות: 'מחול לך, מחול לך'". ההמונים אכן נענו.

























וידאו מזירת התאונה אמש
לאה מלמוד אוטובוס המוות עזרת תורה ראש ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד