י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ציידת הנאצים הגרמניה קיבלה אזרחות ישראלית

ביאטה קלרספלד: אני יודעת מה בני עמי עוללו ליהודים • גאה שאני כגרמניה, בניתי גשר בין ישראל לגרמניה • הטקס נערך בלשכת שר הפנים, אריה דרעי

ציידת הנאצים הגרמניה קיבלה אזרחות ישראלית
ך

העיתונאית הגרמנית, ביאטה קלרספלד, הידועה כציידת הנאצים, קיבלה היום, שני, אזרחות ישראלית מאת שר הפנים, אריה דרעי, בלשכתו בירושלים.

ביאטה קלרספלד, נאבקת כבר עשרות שנים ללכידתם והענשתם של פושעי מלחמה נאצים. בשנת 1974 קיבלה את עיטור האומץ של לוחמי הגטאות. היתה מועמדת מספר פעמים לקבלת פרס נובל לשלום.
ביאטה, ובעלה, סרג׳ קלרספלד, הם ידידי מוזיאון יד ושם - ומסייעים באיסוף מסמכים להנחלת זכר השואה בצרפת. האזרחות מוענקת כהוקרה על תרומה משמעותית למדינת ישראל ולעם היהודי.
״אני מעניק לביאטה קלרספלד את האזרחות בגאווה ובהתרגשות", אמר דרעי בטקס. "ביאטה היא אשה אמיצה שספגה איומים קשים ואף נעשו ניסיונות להתנקש בחייה בשל פעילותה האמיצה. בהענקת האזרחות הישראלית לביאטה יש צדק היסטורי. האישה שנלחמה בנאצים שמטרתם היתה להשמיד את כל היהודים מעל פני אדמה, מקבלת אזרחות ישראלית ממדינת היהודים והופכת לאזרחית ישראלית על כל המשתמע מכך. סרג׳ בעלה ושותפה של ביאטה, כבר אזרח ישראלי. כעת שניהם יוכלו לעלות ארצה, לחיות איתנו ואנו נפעל כדי להשיב להם ולו במעט על מה שעשו למען בני עמנו ונגד הפושעים הנאציים״.

יו׳ר יד ושם אבנר שלו, הודה לשר הפנים על המחווה.

ביאטה קלרספלד, עצמה, אמרה בטקס: ״אני יודעת מה בני עמי עוללו ליהודים, ואני גאה שאני, כגרמניה, בניתי גשר בין ישראל לגרמניה״.







ביאטה קלרספלד אריה דרעי ציידת הנאצים אזרחות ישראלית שר הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד