כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אגד לא מתנצלים: "זאת מודעת ניחומים, ולא התייחסות לנסיבות התאונה"

חטא על פשע? לאחר פרסום הודעת הניחומים ביומונים, שעוררה זעם במגזר החרדי משום שהתנערה מאחריות לאסון הקשה ב'אוטובוס המוות' בוחרים באגד לא להתנצל, ומספקים הסבר • "מודעת הניחומים מתבקשת, ככה מקובל במגזר"

אוטובוס הדמים, פלאש90
אוטובוס הדמים, פלאש90

באגד מגיבים לסערה שפרצה הבוקר (ג') סביב מודעת האבל של החברה על תאונת 'אוטובוס הדמים' בהם הם לא מציינים את שמות ההרוגים, ומתנערים מאחריות ואומרים כי הם לא מתנצלים.

דובר החברה רון רטנר הסביר הבוקר ל'חדשות 2' מדוע נוסחה המודעה בצורה זו. לדבריו, "כך מקובל לפרסם הודעות ניחומים במגזר, ככל שזו נוגעת לקהל זה. המודעה מופנה לקהל יעד של אותם אלו שנספו על לא עוול בכפם בגין התאונה המחרידה הזו, ופורסמה ביומונים שהציבור הזה חשוף אליהם".

רטנר הדגיש כי "זוהי מודעת ניחומים ולא מעבר לכך – השתתפות בצער המשפחות כחלק מאקט רגשי מתחייב, וזו אינה התייחסות החברה לנסיבות התאונה. מודעת הניחומים מתבקשת מנסיבות המקרה, זה אקט של פיוס והשתתפות בצער. כל השמועות הנוספות בעניין הן דברי בלע".

הסערה פרצה סביה השמטת שמות ששת ההורגים הבחורים החשובים לוי יצחק אמדדי ז"ל ישראל וינברג ז"ל יעקב מאיר חשין ז"ל אהרן מרדכי כהן ז"ל המחנכת לאה מלמוד והאשה הצעירה חנה פאשע פרנקל ע"ה. אגד אף התעלמה מאחריותה לתאונה הקשה, ולשובו של הנהג לכביש.

סגן עורך משפחה העיתונאי אריה ארליך, צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב - "כמה ציניות, אטימות והתנערות מאחריות במודעה אחת. ״מותם״? ואין להם שמות? בוז לאגד ולעיתון שפרסם את המודעה".

חברת הכנסת עליזה לביא מ'יש עתיד' גם היא מיהרה להגיב וכתבה - "מזעזע וחסר רגישות. אסור לעבור בשתיקה. זו לא נחמה ולא השתתפות בצער, ובטח לא לקיחת אחריות".
אגד אוטובוס המוות התנצלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד