י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב פינטו: מבית חולים לשערי כלא

הרב יאשיהו פינטו ירצה את עונש המאסר עליו חתם במסגרת הסדר הטיעון • קודם לכן, פינה את עצמו לבית החולים לבדיקות

הרב פינטו בפתח בית הכלא. צילום: פלאש 90
הרב פינטו בפתח בית הכלא. צילום: פלאש 90

שעה קלה לפני שאמור היה להגיע לשערי בית הכלא ברמלה להתחיל את ריצוי עונשו, הרב יאשיהו פינטו פינה את עצמו לבית החולים, ולאחר שערך שם בדיקות - הגיע באיחור קל לבית הכלא.

בשירות בתי הסוהר אומרים כי הרב היה אמור להתייצב בשעה 13:00 בשערי בית הכלא, אך עד לחצות הלילה יש לו עדיין אפשרות להגיע באופן עצמאי. ולא, יערבו את המשטרה ובית המשפט והוא יוגדר "חב מעצר", כלומר אסיר או עציר שנמלט ממשמורת חוקית. אולם כאמור הוא הופיע באיחור של 37 דקות.


צילום: וואלה! news

יצויין, כי גם בחלק מהדיונים בבתי המשפט נרשם איחור משמעותי בזמן הגעתו של הרב פינטו, זאת מלבד דיונים בהם הודיע על היעדרות ברגע האחרון.

בעקבות מצב בריאותו, הרב ירצה את עונש המאסר שנגזר עליו, במרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר בבית המעצר ניצן, על פי החלטת וועדת המיון של שירות בתי הסוהר. מדובר במספר חדרים בודדים, שמוגדרים כמרכז רפואי של בית המעצר.

הערעור האחרון

הרב פינטו בשערי בית הכלא. צילום: פלאש 90

לפני כשבוע וחצי, השופט סלים ג'ובראן מבית משפט העליון דחה את טענתו המרכזית של הרב יאשיהו פינטו להקל בעונשו - בהתחשב במצבו הרפואי הקשה וכן במצבם של אשתו ובנו הבכור. הרב פינטו הסתמך על ערעורו של אורי לופוליאנסקי, שם נקבע כי ניתן להתחשב במצבו הרפואי של הנאשם לשם קביעת עונשו - תוך חריגה לקולא ממתחם הענישה שנקבע.

השופט ג'ובראן דחה טענה זו והצביע על נסיבות ייחודיות במקרה של לופוליאנסקי, בהן לא הייתה מחלוקת בדבר מצבו הרפואי הקשה ובית המשפט התרשם כי עונש המאסר יביא לקיצור ממשי של תוחלת חייו. לעומתו, אצל הרב פינטו, נקבע ע"י בית המשפט המחוזי כי מאסרו אינו מהווה סיכון רפואי מידי או קרוב.


צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

כמו כן, דחה השופט ג'ובראן את טענתו הנוספת של הרב פינטו בדבר קביעת הלכה חדשה המאפשרת להביא בחשבון לצורך גזירת הדין עובדות שלא הועלו בכתב האישום. השופט קבע כי יש לדחות את ניסיונו של המבקש להיתפס לאמירה של בית המשפט המחוזי בנדון.

כזכור, בכ"ה אייר תשע"ה, לאחר שבמסגרת עסקת טיעון הודה הרב פינטו במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, הורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי משפט.

השופט עודד מודריק גזר על הרב פינטו שנת מאסר בפועל, שתי שנות מאסר על תנאי וקנס של מיליון ש"ח.‏ השופט קבע כי מהלכי השוחד נועדו לתקוע יתד טרויאנית במערכת אכיפת החוק וכי הוא שיחת והשחית.


צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
הרב פינטו עונש מאסר כלא ניצן בדיקות רפואיות בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד