י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היהודים לקחו לסיבוב והערבים גנבו

כתב אישום הוגש נגד כנופיית גנבי רכב מתוחכמת, שעבדה בשיתוף פעולה של יהודים וערבים עם טשטוש מחוכם

פריצת רכב. צילום ארכיון
פריצת רכב. צילום ארכיון

הצהרת תובע הוגשה היום (ג') כנגד כנופיית גנבי כלי רכב תושבי ירושלים, בהם יהודים וערבים יחד.

בעקבות מידע שהתקבל במשטרה אודות כנופית גנבי כלי רכב הפועלת בכל הארץ בשיטה מתוחכמת בה פרצו וגנבו כלי רכב, נפתחה חקירה במפלג התשאול ביחידה המרכזית ירושלים.

מממצאי החקירה עלה כי חברי הכנופיה, יהודים וערבים תושבי ירושלים, פעלו בשיטה מתוחכמת ומחושבת לפיה היו מאתרים בעלי כלי רכב המפרסמים את רכבם למכירה, קובעים איתם מפגש במהלכו לוקחים את הרכב לנסיעת מבחן, והיו מקבלים מבעל הרכב את הקוד של הרכב ואת המפתחות. עם יציאתם לנסיעת המבחן ביצעו שכפול מהיר של מפתח הרכב בחנות של שכפול מפתחות, והחזירו את הרכב לבעליו. כעבור מספר ימים בעל הרכב היה מגלה כי רכבו נגנב.

עוד עולה, כי בחלק מהאירועים אף היו מפזרים שברי זכוכית על רצפת החניה במטרה להסוות את שיטת הגניבה ולהציגה כפריצה לרכב על ידי ניפוץ זכוכית החלון. את כלי הרכב היו מוכרים לבעלי משחטות רכב מהשטחים במאות שקלים.

במהלך הפעילות החקירתית והמבצעית עצרו בלשי התשאול את החשודים לאחר שגנבו רכב באותה השיטה, החלו בנסיעה מהירה ולא נענו לקריאות הבלשים לעצור ואף פגעו בניידת המשטרה ונעצרו על ידי מחסום משטרתי.

כאמור, במהלך השבוע האחרון נעצרו ארבעה חברי הכנופיה, שני ערבים תושבי מזרח ירושלים ושני יהודים תושבי העיר, להם מיוחסים בשלב זה תשעה אירועים של גניבת כלי רכב באותה השיטה.

מעצרם של שלושה מהחשודים הוארך היום עד ה-17.2 עם הצהרת תובע. כנגד החשוד הרביעי הוגשה הצהרת תובע בנפרד. החקירה נמשכת.
גניבות רכב כתב אישום כנופיה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד