י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברזילי: יום עיון למומחים בנוירולוגיה

המרפאה לפרקינסון ב'ברזילי' הרחיבה פעילותה והיא תופעל כמרכז רב תחומי במכון הנוירולוגי • ד"ר רון מילוא, מנהל המחלקה הנוירולוגית: "פתיחת המרכז היא נדבך חשוב בחזונו של בית החולים להביא את הטיפולים הרפואיים המתקדמים והחדשים הקיימים ברפואה"

ברזילי: יום עיון למומחים בנוירולוגיה

המרכז הרפואי "ברזילי" הרחיב את פעילותה של המרפאה לפרקינסון והפרעות תנועה והיא תופעל כמרכז רב-תחומי בתוך המכון הנוירולוגי.

המרכז מעניק שירותי אבחון וטיפול ליותר מ-150 חולי פרקינסון, כולל טיפולים מתקדמים במשאבות אפומורפין, הזרקות בוטולינום ומשאבות דואודופה (DUODOPA) בשיתוף פעולה עם המכון לגסטרואנטרולוגיה. בכך מצטרף ברזילי למספר בתי חולים מרכזיים בישראל שפיתחו שירותים ייעודיים ורב תחומיים לטיפול במחלת הפרקינסון ובהפרעות תנועה אחרות.

מחלת הפרקינסון היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים המרכזית הפוגעת בעיקר בתאי עצב המייצרים דופאמין. כתוצאה מכך מופיעים סימנים מוטוריים של רעד, נוקשות שרירים, תנועתיות איטית וקשה, תנועות בלתי רצוניות, חוסר יציבות והפרעות בהליכה ההולכים ומחמירים עם התקדמות המחלה. בנוסף קיימות בחלק ניכר מהחולים גם תופעות לא מוטוריות כמו שינויים במצב הרוח, ירידה קוגניטיבית, הפרעות בשינה ובהתנהגות, הפרעות במערכת העצבים האוטונומית ועוד. מעל 1% מהאוכלוסייה מעל גיל 65 לוקה במחלה ומעריכים שבארץ חיים כ-25,000 חולים במחלת הפרקינסון, כ-3,000 מתוכם בנגב. למחלה אין ריפוי, אולם ניתן לשלוט בתסמיניה ולשפר תפקוד באמצעות טיפולים שונים ובכך להאריך חיים ולשפר את איכותם.

ד"ר זאב ניצן, מנהל המרכז להפרעות תנועה, מציין שעם הזמן, יעילותם של הטיפולים התרופתיים השגרתיים במחלה פוחתת והחולים מפתחים תנודות חריפות וקיצוניות במצבם. פיתוחים רפואיים חדשים, ביניהם השתלת קוצב לאזורי מוח מסוימים והזלפה קבועה של תרופה לגוף עשויים לתת מענה לבעיה זו. לאחרונה, מספר ד"ר ניצן, התחלנו להשתיל משאבות דואודופה בחולים מתקדמים אשר הפסיקו להגיב לטיפול התרופתי המקובל. בטיפול זה, מוחדרת צינורית דרך דופן הבטן למעי הדק ומחוברת למשאבה אשר מזליפה באופן רציף ג'ל של תרופת הלבו-דופה ישירות למעי, ובכך מושג גירוי דופאמינרגי יציב ומתמשך ונמנעות התנודות ברמת התרופה בדם ובמצבו של החולה.

הטיפול דורש אשפוז מקדים למספר ימים במהלכו נבדקת התאמת המטופל אליו ע"י הזלפת התרופה דרך זונדה למעי וכיול כמות התרופה הנדרשת. לצורך זה עבר הצוות הנוירולוגי הכשרה ייעודית בארץ ובחו"ל. הטיפול, שעלותו גבוהה, לא נכלל גם השנה בסל התרופות, אולם ניתן דרך מרבית הביטוחים המשלימים.

ד"ר רון מילוא, מנהל המחלקה הנוירולוגית, מציין כי פתיחת המרכז היא נדבך חשוב בחזונו של בית החולים להביא את הטיפולים הרפואיים המתקדמים והחדשים הקיימים ברפואה לתושבי הדרום ולשמש להם "בית" רפואי בו יוכלו לקבל מענה קרוב וכוללני לכל הבעיות של מחלתם.

לרגל פתיחת המרכז נערך בברזילי בתאריך באחרונה יום עיון בנושא הפרעות תנועה, בו הרצו מיטב המומחים בישראל בתחום מחלת הפרקינסון והפרעות התנועה על החידושים הרפואיים האחרונים בתחום. הכנס היווה קרקע פורייה לשיח מקצועי ושיתוף פעולה בין בתי החולים וצוין לשבח על ידי כל המשתתפים.
ברזילי תרופות יום עיון נוירולוגיה כנס מומחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד