כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרב פינטו ייצא מידי יום מבית הכלא

למרות שהרב פינטו שוהה במתקן רפואי של שירות בתי הסוהר, הוא ייצא בקביעות לבית החולים כדי לקבל טיפול רפואי

הרב בפתח הכלא. צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
הרב בפתח הכלא. צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

למרות שהייתו במתקן רפואי, הרב פינטו צפוי לצאת מבית כלאו לבית החולים, כך על פי מקורות המקורבים להרב.

בשעות הצהרים, בשעה 13:37, הגיע הרב יאשיהו פינטו למרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר שבבית המעצר ניצן ברמלה.

הרב היה צפוי להתייצב בשעה 13:00. אך הרב ביקש להתפנות לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עבר סדרת בדיקות לקראת ריצוי עונש המאסר עליו חתם בהסדר טיעון.

אולם מסתמן כי הרב ייצא כמעט מידי יום משערי בית הכלא שם הוא אמור לשהות במשך שנה. "חמישה פעמים בשבוע הרב אמור לעבור הקרנות בבית החולים הדסה" אומר ל'בחדרי חרדים' אחד ממקורבי הרב.


כניסו של הרב לשערי בית הכלא. צילום: וואלה! NEWS

"המצב של הרב לא טוב", אמר, "הוא חולה במחלה קשה, יש לו סרטן, הוא עושה טיפולים והקרנות, קיבל זיהומים, והוא זקוק לטיפול בבית חולים". מקורבו סירב להתייחס לשאלה האם אכן כבר סוכם על יציאתו של הרב מהכלא.

בשירות בתי הסוהר אומרים כי במרכז הרפואי של שב"ס בבית המעצר ניצן, ישנם טיפולים שונים הניתנים למאושפזים, הכוללים גם טיפולי דיאליזה. אולם יש לזכור כי לא מדובר בבית חולים, ולא נערכים בו ניתוחים או טיפולים נוגדי סרטן וכדומה.

"אסירים שאמורים לעבור טיפולים שאינם ניתנים במקום, מועברים לבית חולים בהתאם להנחיות הקבועות", אומרת ל'בחדרי' סיון ויצמן דוברת שב"ס. "יש לא מעט אנשים שגם נמצאים תקופות לא קצרות בבתי חולים תחת פיקוח מתאים, במסגרת תקופת ריצוי מאסר".

תמר אלמוג, כתבת ופרשנית לענייני משפט בערוץ הראשון, דיווחה אמש בתכנית מבט כי הרב יאשיהו פינטו ישוחרר לסדרה של טיפולים כימותרפיים - יצא ויחזור בליווי שירות בתי הסוהר.

השופט סלים ג'ובראן מבית משפט העליון, דחה את בקשת הרב פינטו להמיר את עונש המאסר בעבודות שרות, ולא קיבל את טענתו המרכזית של הרב - להתחשב במצבו הרפואי הקשה וכן במצבם של אשתו ובנו הבכור.

כזכור, בכ"ה אייר תשע"ה, לאחר שבמסגרת עסקת טיעון הודה הרב פינטו במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, הורשע במתן שוחד ובשיבוש הליכי משפט. השופט עודד מודריק גזר על הרב פינטו שנת מאסר בפועל, שתי שנות מאסר על תנאי וקנס של מיליון ש"ח.‏ השופט קבע כי מהלכי השוחד נועדו "לתקוע יתד טרויאנית במערכת אכיפת החוק" וכי הוא "שיחת והשחית".
הרב פינטו רב בכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד