כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הסיפור המוזר על הקהילה שלא קיימת

ראשי קהילת פרנקפורט בגרמניה מתכוונים למנות רב חדש • המתנגדים למהלך המציאו קהילה שלא קיימת

הרב אפל. צילום: באדיבת המצולם
הרב אפל. צילום: באדיבת המצולם

מאבק פנימי: על רקע כוונות למנות רב חדש לקהילת פרנקפורט האורטודוקסית, פרץ מאבק מכוער רווי השמצות. כחלק מההשמצות הפיצו גורמים ידיעות על התנגדות כביכול, של 'הקהילה החרדית' למינוי - קהילה שאינה קיימת בעיר.

הנהלת ועד הקהילה החליטה להמליץ למנות רב קהילה חדש במקומו של הרב מנחם קליין, רבה של העיר מזה 30 שנה, שהתפטר לאחר שהיה מעורב בשערוריית כשרות מכוערת.

כפי שמסתמן הרב שייבחר הינו הרב אביחי אפל, מהרבנים המוערכים ביותר בגרמניה ויו"ר ועידת הרבנים האורתודוכסים בגרמניה.

לפי הצפוי, בשבוע הבא יתכנס ועד הקהילה ויאשר את המינוי. הרב אפל הינו בוגר מכון שטראוס עמיאל, ומכהן כרבה של העיר דורטמונד.

הרב אפל הגיע לגרמניה בתפקיד רכז ארגון שרות לאומי בחו"ל, מאז הוא מקדיש את ימיו לפעילות בקרב הנוער היהודי. לפני כשנתיים מונה הרב אפל לתפקיד יו"ר ארגון הרבנים האורתודוקסיים בגרמניה.

המינוי שאינו מוצא חן בעיני מספר גורמים בקהילה היהודית, גרם למאבק ולהפצת שמועות זדוניות לפיהן כביכול, "הרב אפל מעורב במאבק נגד הקהילה החרדית בעיר והוא שגרם לסילוקו של הרב קליין בשל היותו של הרב קליין חרדי". אותם גורמים אף הפיצו השמצות אישיות נגד הרב אביחי.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר הרב אפל: "מי שמכיר אותי ואת פעילותי במשך כל השנים יודע שההיפך הוא הנכון, לפני 11 שנה הגענו אני ואשתי לגרמניה לעיר דורטמונד, עיר שהרב הקודם שלה היה רב רפורמי, במהלך שנותי בתפקיד הצלחנו להקים כאן קהילה תורנית מבורכת. יש לנו הרבה בעלי תשובה - שומרי שבת, ייסדנו פה שיעורי תורה, מקווה, חנות כשרה ועוד ועוד.

"אני אישית לא פניתי אף פעם לוועד הקהילה של פרנקפורט, הם פנו אלי מתוקף ההיכרות שלהם עם פעילותי והציעו לי את המשרה. אין לי כל כוונה להיאבק באף אחד. השמועות על הכונה למנות אותי לרב בפרנקפורט כבר הספיקו להגיע לכאן, וראשי הקהילה קבעו אסיפה במטרה לשכנע אותי להישאר, בעוד מספר שבועות נהיה יותר חכמים".

אחד מרבני גרמניה החרדים, המכהן בבברלין בירת גרמניה, אמר ל'בחדרי חרדים': "כואב הלב שגורמים אינטרסנטיים משמיצים את הרב המוערך ביותר בגרמניה, והמקובל על כל החוגים. הרב אפל ידוע כמי שמוסר נפשו עבור היהדות כאן ולהוואי וכל הרבנים היו למדים ממנו.

"די לציין שהרב אפל, הוא מהרבנים הדתיים-לאומיים היחידים שרואיינו אי פעם בכבוד והערכה ב'יתד נאמן' שאינו חשוד בליברליות יתירה. הרב הינו אישיות תורנית, שאינו מחפש קריירה אלא לעשות למען האידישקייט וזה העיקר.

"אשר לפרשת הרב קליין, מוטב היה לשתוק בפרשה זו שגרמה לחילול השם נורא פה. צר לנו מאוד שתקלה זו הגיעה דווקא על ידי רב חרדי, מה שמראה שלא תמיד צבע הכיפה הוא שקובע את רמת יראת השמים והכשרתו להנהגה רבנית של האדם".
קהילת פרנקפורט הרב שושן הרב אפל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד