כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בכירי אגד יזומנו לחקירה באזהרה

בכירי חברת אגד יוזמנו לחקירה באזהרה • החשד: ידעו על נהיגתו המסוכנת של הנהג ואיפשרו לו להמשיך

צילום: זק"א
צילום: זק"א



בכירי חברת אגד יוזמנו בימים הקרובים לחקירה באזהרה במשטרה, בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1, בה קיפדו את חייהם שישה מנוסעי קו 402.

הבכירים ייחקרו באזהרה בחשד למעורבות בגרימת התאונה הקטלנית בכביש 1, כך החליט ראש צוות החקירה, סגן-ניצב אילן ידגר. על פי החשד, בכירי החברה ידעו על נהיגתו המסוכנת, אך איפשרו לו להמשיך ולשמש כנהג בחברה.

במשטרה משוכנעים כי נהג האוטובוס חיים ביטון התעסק בטלפון לפני התאונה, ובעקבות כך לא הבחין מבעוד מועד כי ירד לשול הכביש בה נסע כברת דרך, עד שלבסוף התנגש במשאית חונה בצד הכביש.

המדיניות במשטרה, היא לא לסיים את החקירה רק בנהג, אלא לבדוק גורמים נוספים בחברה, שאולי גם הם ישאו בתוצאות. בתאונת הדרכים שאירעה בפברואר 2015 בכביש 31 סמוך לצומת להבים שבצפון הנגב בה נהרגו שמונה נשים ונפצעו עשרות, הוגשו כתבי אישום נגד נהג המשאית שהואשם בגרימת התאונה ונגד ארבעה בני אדם נוספים מחברת המשאיות בה עבד.

בנתיים, חוקרי התנועה טרם הצליחו לחלץ את דיסק הטכוגרף מתוך הקופסא השחורה של האוטובוס, שהנהג הודה שפתח אותה, הוציא את הדיסק, החזיר וסגר.

מזכיר הנהלת אגד, ארז אלחנן, גם אמר הערב בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת כי "נוצרה תחרות גדולה, חוסר בנהגים בכל הענף הזה, וזה יוצר בעיה להשיג נהגים. יתכן ויש, אני אומר את זה בזהירות, איזושהי התפשרות".

כולנו חוטאים

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, סיפר בדיון, כי "ממש זמן קצר אחרי התאונה בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף (הקופסה השחורה) ועושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהם, ובוא נסכים שזו לא פעולה טבעית של אדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה כזאת".



עוד הוסיף ואמר "כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו באים לזירות של תאונות ורואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמכים והולכים אל מותם וזה הסיפור".

דב קלוגמן, אזרח שנסע בעבר עם הנהג סיפר ל'בחדרי' כי עלה לאוטובוס לפני כשנתיים וחצי עם אשתו ההרה, "הנהג יצא מיד לעקיפה מהירה, אשתי הייתה בחודש שביעי להריונה עם תינוק על הידים. כתוצאה מהפנייה החדה והמהירה, היא נפלה על רצפת האוטובוס". לדבריו, ביקש לרדת מהאוטובוס אך הנהג לא הסכים רק לאחר שהרים את קולו.

לדבריו של קלוגמן, עוד באותו היום הוא פנה לאתר אגד שם שלח תלונה על הנהג, "מאז ועד היום לא קיבלתי שום מענה או התייחסות".


צילום אוירי של התאונה, צילום: דוברות איחוד הצלה

בתאונה בכביש 1 נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים.

הכלה שרה שפרלינג בת ה-20 שנפצעה בתאונת הדרכים מאושפזת במצב קשה אך יציב ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'אסף הרופא'. הבוקר, חל שיפור קל במצבה. כפי שפורסם, אביה הודיע כי החתונה שתוכננה לעוד שלושה שבועות עם החתן יעקב קסטלניץ, תלמיד ישיבה 'קול תורה' בירושלים, נדחתה.
אוטובוס המוות חקירת משטרה בכירי אגד תאונה כביש 1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד