כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו בגרמניה: תוקף את צרפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו העושה בגרמניה תוקף בחריפות את היוזמה הצרפתית: "יוזמה תמוהה"

נתניהו בגרמניה. צילום: פלאש90
נתניהו בגרמניה. צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר היום (ג') בברלין שבגרמניה במסגרת פסגת הממשלות ישראל וגרמניה, נפגש עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. השניים סיירו בתערוכה של יד ושם המוצגת במוזיאון ההיסטוריה בברלין, בה 100 יצירות אמנות.

במסיבת עיתונאים משותפת אמר ראש הממשלה נתניהו. "אני שמח לשוב לברלין. כשאנו בגרמניה, אנו יודעים שאנו בין חברים טובים. אני לא אומר זאת כהערת אגב, אני אומר זאת מהלב ומהראש. אנו מעריכים עמוקות את ידידותכם, ידידות שאינה יודעת גבול.

"המפגשים הבין-ממשלתיים הקבועים הללו הם עדות לשותפות הייחודית בין שתי מדינותינו והם מהווים ביטוי לעומקו והיקפו של שיתוף הפעולה בינינו. במפגשים הבין-ממשלתיים שקיימנו היום דנו בהרחבת מגוון התחומים בהם אנו עובדים יחד, ואני רוצה להודות לך, לעמיתייך השרים ולשותפייך לקואליציה על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל, על נחישותם להביא להישגים אמיתיים למען עמינו בתחומים של הגנה וביטחון ובייחוד בתחום החדש שהזכרת של אבטחת סייבר, תחום המציב בפני כולנו אתגרים והזדמנויות כאחד. יחד נצליח יותר מאשר בנפרד. בפוליטיקה, בדיפלומטיה, לרבות בעבודתנו יחד באפריקה, אנו כבר רואים את תוצאות המפגשים הבין-ממשלתיים הקודמים, מנסים לסייע למדינות להתפתח ולבלום את גל הטרור האסלאמי. אנו עושים זאת בכמה מדינות ודנו באפשרות לעשות זאת במדינות נוספות.

"ראש הממשלה הוסיף "אנו מגנים על עצמנו. אין על כך כל שאלה. אולם כשאנו עושים זאת, אנו מגנים גם על הערכים שלכם, ובזכות זה שאנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים, בלב לבו של המזרח התיכון, בזה שאנו מגנים על הדגל ומסייעים להגן על השכונה, אנו מונעים את נפילתם של מאה מיליון ויותר בני אדם אל תוך הטרגדיה והזוועות של האסלאם הקיצוני".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בהצהרה המשותפת עם קאנצלרית מרקל ליוזמה הצרפתית לשלום עם הפלסטינים ואמר: "היוזמה הצרפתית כפי שהיא פורסמה היא תמוהה. היא אומרת: אנחנו נקיים ועידה בינלאומית, אבל אם היא לא תצליח אנחנו כבר קובעים מראש מה התוצאה - נכיר במדינה פלסטינית. זה לא משנה אם המדינה הזאת יכולה להפוך לעוד דיקטטורה איסלאמית, אחת מני רבות שיש במזרח התיכון; זה לא משנה אם היא לא תתחייב באמת לסיים את הסכסוך ולהכיר במדינת היהודים; זה לא משנה אם לא יהיו בה סידורי ביטחון שימנעו את תפיסת השטח שישראל אמורה לפנות על ידי דאעש או על ידי חמאס או על ידי שניהם – זה לא משנה. רק נקבע שיש מדינה, בלי שום התניות של הכרה, של ביטחון וכולי. אז כמובן שהדבר הזה מבטיח שאותה ועידה תיכשל מראש, כי אם הפלסטינים יודעים שהתביעה שלהם תתקבל אפריורית, והם לא צריכים לעשות כלום, אז ודאי שיש פה ניגוד פנימי, כי הם לא יעשו שום דבר.


"יש דרך אחת לקדם שלום – זה משא ומתן ללא תנאים מוקדמים, ישיר, בין הצדדים. זאת הדרך האמיתית, ואני חושב שכל מי שמנסה לסטות ממנה, לא יקדם משא ומתן מוצלח".

"נתניהו אף התייחס לחוק השקיפות ואמר "חוק הארגונים הלא ממשלתיים הוא חוק העוסק בשקיפות. זה לא חוק העוסק בצנזורה, אלא חוק העוסק בשקיפות. עפ"י החוק, אם ממשלה זרה מסייעת לארגון זה או אחר, זה צריך להיות פתוח ואנשים צריכים לדעת מזה. ישנם חוקים כאלה במדינות אחרות, בייחוד בארה"ב. אין חוק אחד שהוא זהה בדיוק לאחר, אולם העיקרון הוא אותו עיקרון. ולכן כל מה שאנו רוצים הוא שקיפות. בדיוק העבירו לי פתק כיוון שלא ידעתי על השאלה הזאת בנושא העיתונאי. אני מבין שהוא שוחרר, הוא עוכב באופן זמני ושוחרר מיידית. אינני מכיר את הפרטים, אולם האמינו לי, אנחנו לא עוצרים עיתונאים. כפי שאני יכול להעיד באופן אישי, התקשורת בישראל היא תוססת וחופשית, מאוד דינמית וחופשיה לומר כל דבר שהיא רוצה, ואתם יודעים מה? כך היא עושה. זה לא המצב בשכונה שלנו, אבל זה המצב בישראל, וכך זה ימשיך להיות".
בנימין נתניהו גרמניה אנגלה מרקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד