כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למה עיכבו את שחרור הגופות?

השר ליצמן במכתב זועם לשר גלעד ארדן: "ההתעקשות של המשטרה לבדיקת שיניים בזיהוי הרוגי התאונה, הייתה מיותרת"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ליצמן זועם: למה עוכב שחרור הגופות בתאונה: שר הבריאות יעקב ליצמן מותח הערב (ג'), ביקורת על התנהלות המשטרה בהליכי הזיהוי של הרוגי תאונת הדמים בכביש 1 לפני יומיים, בה נהרגו 6 נוסעים.

במכתב מיוחד וחריג אותו שיגר השר ליצמן לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, קובל שר הבריאות על התעקשות המשטרה לדרישת זיהוי שיניים של ההרוגים, כתנאי לשחרור הגופות לקבורה, מה שעיכב משמעותית את זמן הקבורה, תוך גרימת צער מיותר למשפחות.


זירת התאונה בכביש 1 בה קיפדו שישה בני אדם את חייהם. צילום: דוברות איחוד הצלה.

שר הבריאות ליצמן שהגיע למקום שעה קלה לאחר התאונה, עקב מקרוב אחר פינוי הפצועים והנפטרים, וכן סייע בזירוז הליכי הזיהוי לבקשת המשפחות. על פי החוק, המכון לרפואה משפטית הקובע זיהויים של הרוגים בתאונה או מקרה פתאומי אחר, פועל תחת משרד הבריאות ובאחריותו.

"משיחות שערכתי עם גורמי מקצוע במכון לרפואה משפטית נאמר לי לגבי הגופות שפניהם לא הושחתו וניתנו לזיהוי וודאי אולם למרות זאת התעקשה המשטרה על בדיקת שיניים שעורכת שעות ארוכות ללא סיבה מוצדקת. במקרה של זיהוי וודאי מדוע לעכב את גופות הנפטרים מהבאתם לקבורה?"

את מכתבו מסיים השר ליצמן: "אודה לבדיקתך מול גורמי המקצוע במשרדך, ובמידת הצורך אף לתקן את הכשלים".

בתאונה בכביש 1 נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים.

הכלה שרה שפרלינג בת ה-20 שנפצעה בתאונת הדרכים מאושפזת במצב קשה אך יציב ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'אסף הרופא'. הבוקר, חל שיפור קל במצבה. כפי שפורסם, אביה הודיע כי החתונה שתוכננה לעוד שלושה שבועות עם החתן יעקב קסטלניץ, תלמיד ישיבה 'קול תורה' בירושלים, נדחתה.
שר הבריאות יעקב ליצמן השר ארדן אוטובוס המוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד