כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המשטרה לליצמן: "מנענו תקלה"

המשטרה מגיבה לטענות על עיכוב הזיהוי: "התגלו סתירות בין תיעוד לזיהוי, ורק בדיקה מקצועית, מנעה תקלה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"מנענו תקלה", כך הגיבו הערב (ג') במשטרת ישראל, מול הביקורת של שר הבריאות שתמה על עיכוב זיהוי גופות הרוגי 'אטובוס המוות'.

הערב פנה שר הבריאות יעקב ליצמן לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, וטען שההתעקשות לבדיקת שיניים בזיהוי הרוגי התאונה היתה מיותרת וגרמה לעיכוב.

ליצמן, שהגיע לזירת תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1 בה קיפחו את חייהם שישה מנוסעי האוטובוס, התרשם מההתנהלות בשטח ובהמשך נחשף לעבודה הקשה של ארגון זק"א במהלך הלילה על מנת להביא את צילומי השיניים של כל ההרוגים במטרה לסיים את הליך הזיהוי במהרה. זאת, למרות שבחלק מהמקרים הזיהוי לכאורה על ידי בני המשפחה היה וודאי.

במשטרה הגיבו: "התגלו סתירות בין תיעוד לזיהוי. רק בדיקת זיהוי מקצועית, מנעה תקלה שעלולה היתה להיגרם" אומרים הלילה במשטרה.

"המשטרה פעלה באופן מקצועי המתחייב במקרה כגון זה (יותר מנפגע אחד). ההחלטה בדבר הצורך ואופן הביצוע של זיהוי מדעי מתקבלת על סמך שיקולים מקצועיים על ידי הסמכות המקצועית המתאימה ומבוססת על סטנדרטים בינלאומיים ועל נסיון מצטבר של מומחים בארץ ובעולם".

יחד עם זאת, הוסיפו כי "המשטרה מודעת לרגישות הכרוכה בהליך ולעובדה שמאחוריו עומדת משפחה ופועלת ברגישות מירבית ותוך ריכוז מאמצים לצמצם ככל האפשר את משך ההליך מבלי לפגוע בסטנדרט המקצועי המחוייב לביצועו באופן מדוייק, כדי למנוע תקלה שמחירה יהיה חמור".

"הבדיקה שמבוצעת, לעולם תהיה האפשרית המספקת בזמן הקצר ביותר. כך למשל, בדיקת טביעת אצבע קצרה יותר מבדיקת שיניים והאחרונה קצרה יותר מבדיקת dna".

לגבי התאונה המזעזעת, אומרים במשטרה כי "התגלו גם סתירות בין תיעוד לזיהוי, ורק בדיקת זיהוי מקצועית, מנעה תקלה שעלולה היתה להיגרם", לשון ההודעה.


זירת התאונה בכביש 1 בה קיפדו שישה בני אדם את חייהם. צילום: דוברות איחוד הצלה.

בתאונה בכביש 1 נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים.

הכלה שרה שפרלינג בת ה-20 שנפצעה בתאונת הדרכים מאושפזת במצב קשה אך יציב ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'אסף הרופא'. הבוקר, חל שיפור קל במצבה. כפי שפורסם, אביה הודיע כי החתונה שתוכננה לעוד שלושה שבועות עם החתן יעקב קסטלניץ, תלמיד ישיבה 'קול תורה' בירושלים, נדחתה.
אוטובוס המוות שר הבריאות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד