י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ההורים שאלו את המקובל: שרוליק קרבן ציבור?

המקובל המשפיע, הגאון הצדיק רבי שמואל אהרן לידר ערך סבב תנחומים בבתי האבלים • אמר: "היום כל הדרכים בחזקת סכנה"

ההורים שאלו את המקובל: שרוליק קרבן ציבור?

המקובל המשפיע, הגאון הצדיק רבי שמואל אהרן לידר מהעיר בני ברק, הגיע אמש לירושלים וניחם את משפחות הרןגי אוטובוס המוות בכביש 1, האבלים.

כפי שדווח אמש לראשונה ב'בחדרי חרדים', הרב לידר הממעט לצאת מבני ברק, יצא לירושלים למסע חיזוק. תחילה הגיע לניחום אבלים אצל משפחת כהן שבנם הבחור החשוב אהרן מרדכי כהן ז"ל שנהרג בתאונה המחרידה, היה משתתף מידי ליל שבת בשבת אחים אצל הרב לידר בבני ברק, וכך שעה ארוכה ישב בבית האבלים תוך כדי שמידי פעם נהרות של דמעות זולגות מעיניו - דממה שררה בחדר לאחר שהאבא שאל: "איך ממשיכים, איך ניתן להתחזק?"

הרב לידר חיזק וניחם את המשפחה ואמר: "להגיד בבוקר חסדך ואמונתך בלילות" על ידי שחוזרים שוב ושוב להגיד בבוקר חסדך, דהיינו בזמנים המאירים - זוכים שגם בלילות - דהיינו בחשכות גם אמונתך. "ענן וערפל סביביו" מסביב הכל נראה ענן וערפל אבל בסוף יזכו לראות שצדק ומשפט מכון כסאך", והוסיף והאריך בסיפורי צדיקים מדורות קודמים שגם קברו בחייהם את ילדיהם.

משם המשיך למשפחת הבחור החשוב ישראל (שרוליק) וינברג ז"ל וחיזקם והעריף עליהם טללי נוחם ודברי אמונה, לשאלת האבלים האם ההרוגים נקראים קורבן ציבור ענה שבוודאי. הם סיפרו שבנם היה בדרך לשמחת חתן וכלה, והוא היה הרי שליח מצווה. הוא ענה: "הדרכים היום נקראים בחזקת סכנה וגם שעל קורבנות ציבור לא נאמר שלוחי מצווה אינם ניזוקים".

במהלך ביקורו הגיע לתלמוד התורה החסידי "קדושת התורה" שם קיבלו את פניו מאות מתלמידי הת"ת, בשירה. לאחר מכן הם שמעו שיחת חיזוק על גודל מעלת לימוד התורה בחשק ושמחה ובפרט אצל תינוקות של בית רבן והתלמידים עברו להתברך.

מיד לאחר מכן הגיע לביקור במעונו של חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר מסלונים והם שוחחו כמחצית השעה בדברי תורה וחסידות. בסיום הביקור ליווה האדמו"ר את האורח עד לרכבו.

משם המשיך לעבר ביתו של ידידו מנעורים - הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר ממנהיגי חסידות ברסלב ששנים רבות למדו בחברותא יחדיו - לפני כשבעים שנה, השניים שוחחו בתורת הזוהר הקדוש וכן על ההסתר והחשכות בו שרויים עם ישראל.

משם המשיך למסור שיחות חיזוק בהיכלי התורה, בישיבות "דבר המלך" ו"נזר התורה", ם קיבלו את פניו מאות בחורי הישיבות.

ביקורו של הגרש"א לידר בירושלים


















הרב לידר ניחום אבלים שרוליק וינברג אהרן מרדכי כהן אוטובוס המוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד