י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אגד אצל הרב אמדדי: "לא מאשים אבל לבדוק"

משלחת בכירי אגד בביקור ניחומים אצל משפחת לוי יצחק אמדדי ז"ל • האב: "הכל משמים אבל יש לבדוק מה קרה" • צפו

ראשי אגד ביחום. צילום: נחמן מאהל
ראשי אגד ביחום. צילום: נחמן מאהל

על רקע הסערה: משלחת ראשי חברת 'אגד' ביקרה הבוקר בבית משפחתו של לוי יצחק אמדדי ז"ל שנהרג בתאונת אוטובוס המוות.

על רקע סערת מודעת הניחומים של 'אגד', ביקרה משלחת ראשי אגד בבית המשפה. הם התקבלו על ידי הרב הרב הלל אמדדי, אביו של הבחור לוי יצחק ז"ל.

האב אמר לחברי המשלחת כי "ח"ו אינו מאשים והכל מהשמים, אך יש לנסוע בזהירות. ויש לתת את ההגה בידים של מי שצריך. איני יודע מה היה", הוסיף, "הנהג התעסק או לא, בכל אופן זה בא ללמד אותנו".

יו"ר מזכירות אגד אבי פרידמן אמר למשפחה: "לקחתי את זה אישית את האסון. אני רגיש לעניין. יש לי בן דוד שנהרג בתאונה בחזרה מהלוויית הבבא סאלי והשאיר 11 יתומים. אני מביע את השתתפות אגד בצער ובטרגדיה" . פרידמן, שהזיל דמעות במהלך הפגישה עם המשפחה, אמר: "באתי לנחם ויצאתי מנוחם".

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' פרסמה חברת אגד מודעת ניחומים בעיתונות החרדית, ללא ציון שמות הנספים בתאונה וללא התנצלות.

הדבר עורר שורה של גינויים, וראשי אגד הבטיחו כי יערכו ביקורי ניחומים בבתי האבלים, אך לא ברור איך הם יתקבלו שם.

בראיון לציקי פרנק ב'קול החרדי' אמר אתמול הרב אמדדי "תמיד גדולי ישראל התריעו שאסור לנהוג בפראות, חייבים להיזהר בכבישים, חייבים להוריד נהגים פרועים מהכביש, כלי רכב זה נשק, חייבים לעשות בכדי למנוע את התאונה הבאה אסור להחזיר את הנהג לכביש.

"יש זילזול במודעה שכתבו אגד, הם חייבים לבטא את הצער, לעולם לא ראיתי כזה סוג של מודעה שלא רושמים את שמות ההרוגים ולא מתחשבים במשפחות, אני מתלבט האם לתת לנציגי אגד לבוא ולנחם אותי מחר".‏


צילום: נחמן מאהל

כזכור, במכתב ליו"ר אגד כתבה ח"כ לביא: "ביום ראשון התרחשה תאונה דרכים מזעזעת בקו 402 של חברת אגד. שבה קיפחו את חייהם 6 בני אדם. במודעת האבל שפורסמה חברתכם לא פורסמו שמות ההרוגים בתאונה. היעדרם של השמות מביע זלזול בכאבן של משפחות ההרוגים. מודעת האבל הזו מבטאת התנשאות, נתק ואטימות לב. זו לא נחמה, לא השתתפות בצער ולא לקיחת אחריות על המקרה הטרגי שפגע באנשים רבים כל כך. מן הראוי יהיה להזכיר את שמות ההרוגים במודעה שתצא מטעמכם".

לביא גם הסבירה בשיחה עם בחדרי חרדים כי "בעקבות המודעה חסרת הרגישות שפרסמה חברת אגד, פניתי ליו"ר אגד בדרישה להתנצל ולפרסם מודעה חדשה. בנוסף אגיש הצעה דחופה לסדר בנושא נהגים מורשעים בעבירות תנועה העובדים בתחבורה הציבורית".

יו"ר מזכירות אגד אבי פרידמן השיב כי: "התייחסנו למודעות התנחומים ברגישות רבה וביקשנו להביע באמצעותה את תנחומינו הכנים בצער המשפחות", כותב פרידמן, במכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "ודאי שלא היה בכך שום התנשאות חלילה. הניסוח נעשה בעצה אחת עם יועצינו למגזר החרדי ובהתיעצות עם נציגי העיתונות המגזרית", הוא מציין.
חברת אגד אוטובוס המוות יבנאל לוי יצחק אמדדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד