י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בתנאים מגבילים: נהג 'אוטובוס המוות' שוחרר

שופט בית המשפט בירושלים שחרר את חיים ביטון למעצר בית, לאחר הסכמה בין עורכת דינו והמשטרה; החוקרים אמרו כי ישנם חשודים נוספים

הנהג חיים ביטון היום בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הנהג חיים ביטון היום בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר הגיעו המשטרה ועורכת דינו של חיים ביטון, נהג אוטובוס אגד קו 402 שביצע את התאונה בתחילת השבוע בה נהרגו שישה בני אדם, להסכמה כי ביטון ישוחרר לביתו בתנאי מעצר בית, לאחר שהיה עצור במשך שלושה ימים.

הנהג חשוד בכך שבמהלך הנסיעה השתמש בטלפון הנייד, מה שגרם להסחת דעתו מהכביש וכך נגרמה התאונה. השופט נאיל מהנא מבית משפט לתעבורה בירושלים אישר את ההסדר, בתנאי פיקוח של אמו בהפקדה כספית וערבויות.

בדיון אמר נציג המשטרה כי ישנם עוד נחקרים, ביניהם בכירי אגד שהחזירו את ביטון לנהיגה לאחר התאונה הקשה בדצמבר 2013 באותו קטע הדרך עם קו 402, ובנוסף ידעו על תלונות שהוגשו נגדו, אך לא עשו דבר בעניין.

"קיים חשד סביר שהמשיב (נהג א.ש) גרם בהתנהגותו לתאונה המחרידה, בכך שלא שמר על רווח ממשאית שעמדה עקב תקלה מכאנית בשול הימני בכיוון נסיעת המשיב", אמר השופט. בנוסף הוא חשוד בשיבוש הליכי חקירה בכך שהודה בחקירתו במשטרה כי הוציא את הקופסא השחורה (טכוגרף) דקות לאחר התאונה, ועל פי החשד שינה שם נתונים.

לפי תנאי השחרור, אמו של החשוד תפקח עליו 24 שעות ביממה, ועל ביטון יהיה אסור לצאת ללא תיאום עם הרשויות. כמו כן נפסל רשיונו של הנהג עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הנהג חיים ביטון יפקיד סכום של 7,000 ש"ח, ובנוסף יחתום על התחייבות עצמית בסך 10,000 ש"ח, יפקיד את דרכונו במשטרה ותיאסר יציאתו מהארץ למשך שישה חודשים. אחיו יחתום על ערבות נוספת בסך 10,000 ש"ח.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביטון הורשע בעבר בתאונה בכביש 1 בנסיבות דומות, והמשטרה צפויה לחקור בכירים באגד בחשד שידעו על נהיגתו הבעייתית.


השיחה של ביטון עם חוקר המשטרה שאמר לו "אל תשחק איתי משחקים". באדיבות חדשות 10
אוטובוס המוות חיים ביטון קו 402

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד