י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אמבולנס חדש ל'רפואה וחיים' הושק בכותל

בכותל המערבי נחנך אמבולנס חסד נוסף ל"רפואה וחיים" תרומת הנדיב ר' לוי יצחק רחמני, שהוקדש לזכר רבי לוי יצחק מבארדיטשוב

אמבולנס חדש ל'רפואה וחיים' הושק בכותל

במעמד מרגש ומיוחד נערך טקס השקת אמבולנס החסד - רכב להסעת נכים ומוגבלים, אשר יתווסף לצי רכבי אגף ההסעות בארגון 'רפואה וחיים'.

השקת וחנוכת אמבולנס החסד שהתווסף למערך רכבי אגודת החסד המפורסמת של "רפואה וחיים" נערכה ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות אורחי כבוד, משפחת התורם וחברי נשיאות הידידים של האגודה, ובהשתתפות עשרות אישי ציבור ומתנדבי האגודה.

משפחת התורם התכבדו בגזירת הסרט ובחנוכת האמבולנס ברחבת הכותל המערבי, כשהם מודים להנהלת האגודה על הזכות לקחת חבל במעשי החסד המתבצעים באמצעות רכבי האגודה. הרכב שהתווסף זה עתה לרכבי האגודה, ישמש את מאות נעזרי וילדי החינוך המיוחד של האגודה, וכן להסעות עבור חולים וניוד מוגבלים למרכזי הרפואה.

ברוך הימל מנכ"ל האגודה קידם את משתתפי ואורחי האירוע המכובד והחגיגי, כשהוא מודה נרגשות לתורמים הנכבדים ולידידיה הדגולים של האגודה המסייעים בשמחה ובלבביות למפעלי החסד והרווחה, "הנכם שותפים מלאים בכל פעולות וזכויות החסד האדירים לרווחת אוכלוסיית המוגבלים החולים ובמיוחד בתחומי קידום ושילוב הילד המיוחד", הכריז הרב הימל בפני המשתתפים.

רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ אמר כי כידיד ותיק הוא שומע רבות על פעולות מאות המתנדבים העסוקים יומם ולילה לסייע בידי חולים ומיוחדים ולהקל מעליהם במצוקותיהם.

חבר נשיאות הידידים של האגודה הנגיד הרב מתתיהו גרוזינגר פתח והנחה את המעמד שהתקיים ברוב פאר ויקר באולם "אש התורה" שברובע היהודי מול מקום הקודש והמקדש, תחילה הביע את תודתה הלבבית של משפחת אגודת רפואה וחיים בשם מאות החולים והנזקקים הנעזרים במגוון פעולות הסיוע המוענקים חינם ובהתנדבות מלאה, כן הקדיש דברי ברכה חמים לכבודם של לוי יצחק ויהודית רחמני הנדיבים הדגולים ובעלי חברת "איילון" על תרומתם ופריסת חסותם האדיבה והדגולה על אמבולנס החסד.

הראשל"צ הרה"ר לירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שהיה אורח הכבוד בטקס, דיבר בחום בשבח הנדיב ומשפחתו שממשיך את דרך סבו שעל שמו נתרם האמבולנס, במתק שפתיו הסביר וביאר בטוב טעם ודעת כי בתקופה זו זקוקים אנו להגביר את מידת החסד כדי להינצל מכל רע בפרט בעיר ירושלים שחוברה לה יחדיו, וזה מה שרפואה וחיים לא מפסיקה לעשות, כשהיא דואגת להרבות חסד וזכויות כבירות לעם ישראל, ואשרי רפואה וחיים שזכתה לכזה שותף בעל לב חם לכל דבר שבקדושה וחסד.

כמו"כ נשאו דברים לכבוד המעמד ולכבוד התורם הדגול עו"ד משה ניסים לשעבר שר האוצר ויועץ בכיר לראשי ממשלות בהווה, שייצג שורה של אנשי עסקים והדרג הבכיר של עובדי איילון, בדבריו התמקד על מידת לימוד הזכות על עם ישראל בהם נודע סניגורן של ישראל כשהנדיב ממשיך את מורשתו הטהורה בחן בחסד וברחמים.

פרופ' יורם ווייס מנהל בית החולים הדסה עין כרם, הביא את דבר מרכזי הרפואה ובתי החולים בירושלים, פרו' וייס היטיב לבטא בדברי ברכתו במעמד כי כאחד שרואה מקרוב את פעולות ההתנדבות, אם זה בביקורי חולים וכן בייעוץ ובניוד החולים והילדים המיוחדים ולכן הוא נרגש לבוא לראות מקרוב, ולהוקיר את ראשי ומנהלי רפואה וחיים העושים כל אשר בידם להקל ולשמח לבבות ונפשות חולים ובני משפחותיהם, כן הוסיף כי בשבוע הבא הוא נפגש שוב עם התורם בחנוכת מכשיר דיאליזה בבתי החולים הדסה - פרי נדבתו.

בשלב זה ניגשו אליו הורים לילדים מיוחדים וכן כמה ילדים מיוחדים תושבי ירושלים והסביבה הנעזרים רבות באגף ההסעות בפרט בעת הנופשונים וקייטנות השבת הנערכים בתדירות גבוהה ע"י אגף הילד המיוחד, והביעו את הערכתם הרבה לאגודה ולמתנדביה.

תורם האמבולנס הנדיב הנודע לוי יצחק רחמני הודה להקב"ה על שזכה להכיר את רפואה וחיים ואת ההנהלה ומתנדביה העסוקים יום ולילה לסיע ולשמח ולהקל לעוד חולה ונזקק, בין הדברים סיפר בהתרגשות בפני עשרות משתתפי הטקס - ראשי חברות גדולות במשק על התרשמותו האישית, מה שראו עיניו את פעולות החסד המרגשות שנעשות ברפואה וחיים לרווחת חולי עם ישראל והילדים המיוחדים והחריגים מכל המגזרים. והוא שמח לזכות בקילומטרים אינסופיים של חסד ונתינה ולימוד זכויות וסניגוריה על עם ישראל.

כבר למחרת נכנס האמבולנס להילוך גבוה של פעילות חסד, כשהיא הסיעה עשרות ילדים לקייטנת שבת שנערכה בעיר פתח תקוה למאה וחמישים ילדים מיוחדים בניצוחו הנודע של מנהל 'אגף החניך המיוחד' הרב נפתלי ויינברגר המסור להם כאב רחום.

בתעודת אות כתר החסד לנדיב מר רחמני בצרוף תמונת ירושלים של זהב כובד סוכן הביטוח הרב חיים אורגל, וחבר ההנהלה הרב דוד הרטשטיין, הפועלים רבות לרווחת האגודה.























































רפואה וחיים השקת אמבולנס לוי יצחק רחמני ברוך הימל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד