כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הממשיך בחצר ערלוי ההונגרית: הבן רבי משה סופר

בן 69, חריף ובקיא בתורה, המנהיג את החסידות בפועל כבר מספר שנים • הכירו את הממשיך בערלוי שיוכתר היום

האדמו"ר רבי משה סופר מערלוי. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר רבי משה סופר מערלוי. צילום: משה גולדשטיין

חסידות ערלוי, שמרכזה בשכונת קטמון בירושלים, הונהגה מזה למעלה מ-70 שנה על ידי האדמו"ר רבי יוחנן סופר, גאב"ד ערלוי זצ"ל שהלך לעולמו לפנות בוקר (ב'). האדמו"ר זצ"ל הגיע לארץ-הקודש לאחר השואה, והקים את מוסדות וישיבת ערלוי.

בנו הגדול של האדמו"ר זצ"ל הוא הרה"צ רבי משה סופר, המשמש כאב"ד חסידי ערלוי, והוא עתיד להיות מוכתר במהלך ההלוויה לבנו וממשיך דרכו, ולהיות מורה דרכם של חסידי ערלוי.

עם פטירת האדמו"ר זצ"ל, 'בחדרי חרדים' מגיש פרופיל מיוחד לדמותו של מנהיג חצר ערלוי ההונגרית, לאחר פטירת אביו זצ"ל.

רבי משה סופר נולד בהונגריה בט' טבת תש"ז לאביו האדמו"ר זצ"ל ולאמו מרת מרים ע"ה, ונקרא על שמו של אבי האדמו"ר. בילדותו למד בתלמוד-תורה 'עץ חיים' בירושלים, והוא נישא לביתו של האדמו"ר מסטניסלב-לונדון זצ"ל.

במשך שנים שימש כרב הקהילה בבני-ברק, ומאוחר יותר היגר ללונדון, שם שימש כרב הקהילה של החסידות, אותה הנהיג בצניעות.

לפני מספר שנים, לאחר שאביו האדמו"ר לקה באירוע מוחי במהלך מנוחה בשוויץ ונחלש מאוד, זימן אותו אביו להגיע לארצה. בצום תענית אסתר, כינס האדמו"ר את כל בני משפחתו מהארץ ומחו"ל, ביניהם גם בנו בכורו, והודיע כי בעקבות תשישות ובשל גילו המופלג הוא החליט להעביר את כל סמכויותיו לבנו הבכור. האדמו"ר הביע את רצונו כי בנו הגדול ר' משה ימשיך את דרכו, בהנהגת הישיבה והחסידות.

כחצי שנה אחר-כך, לקראת הימים הנוראים, רבי משה עלה חזרה לארץ-הקודש והתיישב בשכונת קטמון, בסמיכות לישיבה. הבן רבי משה, שלא היה מוכר כמעט לחסידים המתגוררים בישראל, נכנס בפועל לניהול המוסדות, והוא עושה זאת ביד רמה. בו זמן שאביו עדיין ממשיך בקבלת קהל חסידיו.

לאדמו"ר מספר בנים נוספים, המכהנים כרבני הקהילות של החסידות בבני-ברק, ביתר עלית אלעד וברחבי העולם היהודי.

רבי משה סופר עם אביו האדמו"ר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין צילום: רבי משה סופר עם אביו האדמו"ר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין
רבי משה סופר עם אביו האדמו"ר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין

המשיך דרך אביו בחייו
במהלך השנים האחרונות היה הרה"צ ר' משה מתפלל בכל בוקר עם תלמידי הישיבה, ולאחר מכן מוסר שיעור בהלכה לבני הישיבה. הוא נחשב לתלמיד-חכם מופלג, הבקי בש"ס ופוסקים, ופוסק לחסידי קהילת ערלוי על כל שאלה וצעד. הוא גם מסדר חופה וקידושין אצל כל תלמידי הישיבה, ונוטל חלק פעיל בשמחות.

בשבתות הקיץ, כאשר לילות שבת ארוכים, הוא עורך 'באטע' לבני הישיבה, ופעמים רבות אומר 'תורה' בסעודה שלישית.

קשר מיוחד היה לו עם אביו האדמו"ר זצ"ל, שהתעניין כל העת בנעשה בחסידות. רבי משה גם ניהל את קופת הצדקה של האדמו"ר, ממנה מחלקים סכומי כסף גדולי לאברכים בתקופת החגים. רבי משה נהנה מהערצת חסידי ערלוי ומספר פעמים בשנה נסע לחזק את קהילות ערלוי באשדוד, חיפה ואלעד.

לרבי משה יש בן יחיד, הרב שלום צבי סופר, שנישא לנכדת האדמו"ר מסערט-ויז'ניץ זצ"ל, בחתונת ענק שנערכה לפני למעלה עשרים שנה, בה השתתפו כל גדולי האדמו"רים. לרבי משה יש מספר בנות והוא מחותנם של הגרמ"ש שטרן, ראש ישיבת סטריקוב ועוד.

בעת לוויית אביו זצ"ל, הצפויה להתקיים בשעה 11:30 בבוקר, הוא יוכתר כממלא מקומו וכאדמו"ר מערלוי.
הרב משה סופר ערלוי ממשיך חסידות הונגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד