י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

ליברמן לזהבה גלאון: "היית קטנה ונשארת קטנה"

עימות סוער במליאת הכנסת סביב הגדרת "סוכן חוץ" בחוק החדש של ישראל ביתנו; גלאון הזכירה לליברמן את פעילותו למען אזרביז'אן

אביגדור ליברמן, פלאש90
אביגדור ליברמן, פלאש90

דיון סוער נערך היום (ה') במליאת הכנסת סביב אישור הגדרת ארגון הזוכה למימונה של ישות מדינית זרה כסוכן חוץ, וביטול הפטור ממס הנהוג עד כה.

במהלך הדיון נרשם עימות חריף בין יו"ר מרצ זהבה גלאון ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. גלאון כינתה את 'ישראל ביתנו' סוכני חוץ, וליברמן הגיב לגלאון - "היית קטנה ונשארת קטנה". 51 ח"כים תמכו בהצעה, ו-38 התנגדו, ההצעה תועבר לוועדת חוקה.

בחוק שעבר מוצע לקבוע כי גורם ישראלי שמתחייב לבצע פעילות לקידום האינטרסים של ישות מדינית זרה או המכוונות בעיקר למי שאינם אזרחי ישראל או תושביה, שניתנה כתנאי לקבלת סיוע מישות המדינית הזרה, יוגדר כסוכן חוץ, בהתאם למועדים שקבועים בהצעה.

בנוסף, סוכן חוץ שהתחייב התחייבות כאמור ימסור דווח על כך לרשם. כמו כן, סוכן חוץ יציין בכל מסמך או פרסום היוצא מטעמו את המילים "סוכן חוץ". לבסוף, מוצע לקבוע שסוכן חוץ שהפר את החובה לפי חוק זה, יושת עליו הקנס בשווי 14,400 ש"ח.

ח"כ זהבה גלאון תקפה את החוק ואמרה - "מפלגת ישראל ביתנו הם סוכני החוץ של ממשלת אזרבייז'אן ומקבלים מהם טובות הנאה. כשליברמן היה שר החוץ הוא קידם חברות של ממשלת אזרבייז'אן. אתם פועלים למנוע את אישור ההכרה בשואה הארמנית כי אתם סוכנים של ממשלת אזרבייז'אן. אתם מעיזים לדבר ולדרוש שקיפות מארגוני החברה האזרחית? אתם צריכים לתת תשובות במשטרה".

ח"כ אביגדור ליברמן הגיב - "זהבה גלאון נחקרה באזהרה במשטרה 12 שעות על העלמות עשרות אלפי דולרים בארגון שהיא הייתה המנכ"לית שלו. היא גם קיבלה 60 אלף יורו על כנס שמעולם לא התקיים. היועץ המשפטי שסגר את התיק בגלל שנלחץ מאותם ארגונים אמר שהתיק נסגר מחוסר הוכחות לא מחוסר אשמה. היית קטנה ונשארת קטנה".
אביגדור ליברמן זהבה גלאון סוכן חוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד