כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

צפו בסרטון המקומם: נהג אוטובוס בביתר עילית מסמס בזמן נהיגה

שישה הרוגים נספו בתאונה הקשה של "אוטובוס המוות" בדרך לבני ברק - על פי החשד, התאונה נגרמה כתוצאה מכך מהסחת דעתו של הנהג, שהתעסק במכשיר הסלולרי • תיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מראה כי זה לא המקרה היחיד, נתקלתם גם בנהג פושע? תעדו ושלחו לנו

צפו בסרטון המקומם: נהג אוטובוס בביתר עילית מסמס בזמן נהיגה
נהג אוטובוס עילית קו בית שמש ביתר

בעקבות התאונה הקטלנית בכביש 1 בה קיפדו את חייהם שישה מנוסעי האוטובוס, ככל הנראה בעקבות שימוש בטלפון הסלולארי במהלך הנסיעה, חשף היום (ד') תושב ביתר עילית, סרטון שצילם לפני מספר חודשים, בו רואים נהג המשתמש במכשיר הסלולרי בזמן הנהיגה.

"זה היה ביום שישי ח' כסלו בשעה 12:30 בצהרים, בדרך מבית שמש לביתר", מספר משה ל'בחדרי חרדים', "הנהג סימס בזמן שהוא נהג ברחובות הצפופים של העיר". לדבריו, פחד להעיר לנהג היות והוא מכיר אותו אישית, ועל האוטובוס היו ממש מעט אנשים, "לא רציתי להתעמת איתו ולא הערתי לו". שבוע לאחר מכן, היה מקרה נוסף, שאף אותו תיעד.


כך משחקים הנהגים בחיי הנוסעים. צילום: הנוסע משה

"יומיים לאחר מכן ביום ראשון", מספר משה, "פניתי למשרד התחבורה והגשתי תלונה, שם אמרו לי שהם לא מטפלים בזה ושאפנה למשטרה. לא התלוננתי כי אין לי את הזמן לבזבז שם".

בחברת "עילית" הגיבו לפניית 'בחדרי חרדים', כי החברה "רואה בחומרה כל עבירה על חוקי התעבורה. הנהלים בנושא זה הינם נוקשים ביותר, למען בטיחות הנוסעים. גם מקרה זה, יטופל על פי הנהלים המחמירים הנהוגים בחברה". הנהגים יזומנו לבירור משמעתי.

כזכור, בתאונה המחרידה של "אוטובוס המוות" בכביש 1 בתחילת השבוע, נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים. בבית החולים מאושפזת הכלה שרה בת דינה, שנפצעה קשה והבוקר חל שיפור במצבה, המוגדר בינוני.

נהג האוטובוס חיים ביטון נעצר לאחר התאונה בחשד לשיבוש הליכי משפט, בכך שפתח את הקופסא השחורה של האוטובוס. מעצרו הוארך בשלושה ימים והיום הוא שוחרר למעצר בית למשך 21 יום.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, סיפר אתמול בוועדת הכלכלה בכנסת כי "ממש זמן קצר אחרי התאונה בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג מוצא את דרכו לכיוון הטכוגרף (הקופסה השחורה) ועושה שם מספר פעולות שאנחנו כרגע בודקים מה בדיוק המשמעויות שלהם, ובוא נסכים שזו לא פעולה טבעית של אדם שהיה אחראי או מעורב בתאונה כזאת".

עוד הוסיף, "אני רוצה לדבר על הגורם האנושי – זה כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו באים לזירות של תאונות ורואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמכים והולכים אל מותם וזה הסיפור".
אוטובוס המוות נוהגים ומסמסים נלחמים בסכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד