כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עזריה בכנסת: "כנסו ל'בחדרי' ותראו"

קמפיין החרד"קים עלה לדיון במליאה, וחברת הכנסת מסיעת 'כולנו' ציינה את המקרים שסוקרו בהרחבה ב'בחדרי חרדים'

קמפיין החרדקים
קמפיין החרדקים



נושא תקיפת החיילים החרדים הגיע לדיון דחוף במליאת הכנסת, ביוזמתה של ח"כ רחל עזריה, שאף פתחה את הדיון: "בשנתיים האחרונות ישנה עליה משמעותית במספר התקיפות של חיילים חרדים. התקיפות הן בעיקר מילוליות אך יש גם תקיפות אחרות: גירוש של אדם מבית הכנסת שלו, ניפוץ שמשמה של רכב, ניקוב צמיגים של מכונית.

"התקיפות המילוליות כוללות טלפונים מאיימים לחייל ולבני משפחתו, כשהמאיימים לא חוששים להשתמש בלשון בוטה ואצטט במחילה: 'יימח שמך, תישרף בגהנום', ואף ציטוט מהודעה ששינו לחייל במשיבון: 'הגעתם לחרדק הארור ימח שמו וזכרו, מכור לכסף, מוכר אנשים בשביל הבטן שלו, ימח שמו ילך לעזאזל. ויש גם השוואה להיטלר שאותה אחסוך מכם'. תיעודים רבים נוספים ניתן למצוא באתר החרדי 'בחדרי חרדים'", הסבירה עזריה.



"יש לנו אחריות לכל חייל. תמיד. כמובן במלחמה, כמובן בשרות, וגם כשיוצאים הביתה. לא יכול להיות שנאפשר לאותם קנאים קיצוניים להתעלל בחיילי צה"ל ואנחנו נעמוד מנגד ונשתוק", המשיכה עזריה.

"אמרה לי אשתו של אחד החיילים: 'אני מאוד גאה בו על כך שהוא חייל, אני יודעת שהוא עושה עבודה חשובה, אבל כל מי שישאל אותי אומר לו לא להתגייס לצבא כי האיומים וההתעללות הם בלתי נסבלים'. כלומר, בהתעלמות שלנו מהתופעה אנחנו נותנים לקבוצת שוליים בריונית להגדיר מי יתגייס ומי לא ולהשפיע לרעה על אחד מהתהליכים שכל כך חשובים בחברה שלנו: גיוס חרדים לצבא, ויצירת סולידריות בין הקבוצות השונות בחברה שלנו.

"אנחנו לא ניתן לזה לקרות, והמבחן הוא מבחן התוצאה. גם אם יש וועדות ויש צוותים, אין כיום טיפול משמעותי בתופעה הזאת. אני דורשת מהמשטרה, מהצבא, וממשרד הביטחון להחזיר לאותם חיילים חלוצים וחשובים את תחושת הביטחון ולשים סוף להתנכלויות".

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) הזכיר את המקרה שאירע במוצאי השבת האחרונה ושפורסם ב'בחדרי חרדים', בו תקפו רכב של איש הרבנות הצבאית בבני ברק וניפצו את שמשת רכבו. "אני מעריך שהיו אלו אנשי פלג מסויים ביהדות".

בתשובה לשאלת ח"כ עזריה כמה כתבי אישום הוגשו לאחרונה כלפי תוקפי חיילים חרדים השיב סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "כמדומני שניים. נעשה מאמץ גדול של משרד הבטחון ופרקליט המדינה למגר את התופעה הפסולה". עוד הוסיף בן דהן וציין כי בצה"ל משרתים היום כ-5,000 חיילים חרדים.
חיילים חרדים חרדקים רחל עזריה בחדרי חרדים מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד