ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האם באמת בטוח לנסוע באגד?

יצחק קקון חושש לנסוע באגד, אבל גם בשאר החברות, הנאלצות להתפשר על איכות הנהגים ולסכן חיי אדם

האם באמת בטוח לנסוע באגד?

להביט בתמונות הקשות מזירת התאונה ולהיזכר בתמונות הקשות של הימים ההם בפיגועים הקשים. השקים הלבנים של זק"א, המתנדבים העוסקים במלאכת הקודש, האוטובוס המפורק והדמעות בעיניהם של אנשי כוחות ההצלה והמשטרה. אי אפשר להישאר אדיש מול מראות אלו.

אנו שואלים את עצמנו ביום שאחרי התאונה, איך קורה כזה דבר? למה הנהג חזר להגה, לאחר שבעבר כבר היה מעורב בתאונה די דומה ובנס גדול לא היו התוצאות הקשות, הרי הנורות האדומות נדלקו? והשאלה הקשה מכל: האם באמת בטוח לנסוע באגד?

מאז התאונה הקטלנית, אני לא מפסיק לשאול את עצמי, איך קורה מצב שחברה כה גדולה ומכובדת כמו אגד, מחזירה נהג שהוא שור מועד, לחזור להגה. לא הסתפקתי בדברי אנשי אגד, ירדנו לשטח, לבדוק לעומק בשאר החברות מה באמת קורה שם, והאמת המצב די קשה. יש חוסר בנהגים בתחבורה הציבורית, ומנגד מספר הקווים רק הולך וגדל, בשל הצרכים ומבנה התחבורה בישראל, בעיקר עם התפתחות הרכבות והפעלת קו רציף.

במשרד התחבורה מודעים לבעיה הקשה, והם כפו על החברות להעלות את שכר הנהגים ל-39 שקלים לשעה, ולמרות זאת אין נהירת נהגים. יש חוסר עצום של אלפי נהגים בתחבורה הציבורית, מה שפוגע קשות ברפורמה שמנהיג שר התחבורה ישראל כ"ץ בתחבורה. למשל, בדרום. ביום שישי החלה דן בדרום לפעול בקרית גת, בשדרות, בנתיבות, באופקים ובישובי הסביבה. הם החליפו את חברת אגד תעבורה, והיו אמורים להגדיל את מספר הקווים ולתגבר את הקווים הקיימים. בפועל הדבר לא קרה במלואו. בחברת דן הודו, כי הסיבה היא חוסר באיתור נהגים. אז מה עושים? מתפשרים על נהגים מנוסים פחות.

ממשלת ישראל צריכה לעודד את הלימוד לנהיגה בתחבורה הציבורית. יש יותר מדי בעלי תארים שאין להם עיסוק, כי השוק מוצף. ישראל לא נערכה נכון לגיוס נהגים. תחום זה חייב שיפור מיידי, אחרת נמצא מהר מאוד על הכביש נהגים פחות מוצלחים.

אין מצב שזה יכול להיות התירוץ של חברת אגד לתאונה הקשה בקו 402. האחריות היא על ראשי החברה. הם ידעו את עברו של הנהג, ולמרות זאת, בשל מצוקת נהגים הקלו כאן ראש, אחרת אין כל הסבר מוצדק, מדוע נתנו לנהג לעלות על קו 402.
אגד משרד התחבורה נהגים מצוקה רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד