כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

למה 'המודיע' מלביש מכנסיים?

קונספירציית 402, היומולדת של דרעי, הכסף של המקובלים ומכתב המחאה של הטוקרים • לייבל'ה בשבוע של אבל

למה 'המודיע' מלביש מכנסיים?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"לייבל'ה, אתה עוד בחיים?" התפלא הקולגה הכל יודע, "השמועות אומרות שראו אותך באוטובוס סמוך למחלף לטרון דקות אחדות לפני השעה 18:38 בערבו של יום ראשון".

"מה עוד אומרות השמועות?" נפעם לייבל'ה מהידע השוטף.

"יש תיאוריית קונספירציה שהאוטובוס שלך היה אמור להיות מעורב בתאונה, ושמדובר בניסיון כושל להתנקש בכל בכירי התקשורת החרדית במכה אחת. מצד שני, אם זה היה קורה ביום ראשון כמתוכנן, מובטח לנו שעד סוף השבוע כבר היה צומח דור חדש".

אז כן, לייבל'ה אכן עבר בלטרון סמוך ונראה לטרגדיה הנוראה של 402, יחד עם עוד כמה עשרות תקשורתנים חרדים, ששבו מיום של סיור עיוני מקיף בגבולות רצועת עזה, ביוזמת המועצה לשלום וביטחון. ואם תהיתם את מי ניסו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון לשעבר פרץ לחקות בתמונת המשקפת המפורסמת – לייבל'ה שם את ידיו על האורגינל, בו תועד בכיר פרשני המגזר יעקב ריבלין צופה למרחוק.





ואפרופו יהודים שעושים את דרכם מירושלים לבני ברק, הנה אחד שעושה מדי יום את הדרך ההפוכה – ח"כ יגאל אדידס גואטה, שרגע לפני שהוא מצטרף ל'שבת רמדה' עם הש"סניקים האחרים והקרדיטים, נאלץ להחזיר בצער רב את כרטיס החבר מועצה של עיריית בני ברק, לאחר שנות שימוש ארוכות. לייבל'ה תיעד.





ואותו גואטה נצפה מלווה ברביעי בערב לשדה התעופה אח"מ כלשהו שנסע לחו"ל, לרגל המאורע הצטייד גואטה גם בזוג משקפיים חדשות, אך זה לא עזר ללייבל'ה לזהות במי המדובר. מצד שני, השמועות אומרות שכמה עיתונאים בכירים המריאו ברביעי האחרון לגרמניה. תהנו.





ונמשיך עם ש"סניק אחר - יואב בן צור, המכהן כיו"ר הסיעה, פתח חשבון פייסבוק שמטרתו לקדם את ענייני הגניזה בעם ישראל. בן צור הוא שלח בקשת חברות ללייבל'ה שמתלבט עדיין האם לאשר. לפחות כעת בטוח שהקרדיט יישאר שלו.





ומה עושה בינתיים הבוס של ש"ס? ובכן, במהלך כנס רבני בנועם שנערך אמש, הפתיע מנכ"ל הארגון את השר דרעי במתנה מיוחדת. מפת הארץ מוארת עם שמות כל רבני הארגון. גם בצלאל קאהן שהנחה את הפאנל הופתע לקבל עוגת יומולדת לרגל מלאות לו 40 עגול (באותו יום שדרעי עשה 57). ללייבל'ה נודע כי במסגרת הטשולנט השבועי יחגגו החברים לבצלאל את המאורע המלהיב, לייבל'ה כבר הרים איתו כוסית בתחילת השבוע.





ואם תהיתם איך זה שהחבר'ה מתפזרים בלי השגחה, מתברר ללייבל'ה שהמזכיר של הסיעה אשר מדינה היה עסוק השבוע, והוא נצפה בקברו של רבי חיים פלאג'י מעתיר לישועת הכלל והפרט. טוב שההגה בידיים של אושי.

ועוד קטנה מהמפלגה הספרדית: ללייבל'ה עדיין לא ברור מי מנהל את חשבון הטוויטר של יו"ר ש"ס, לאחר שהתחיל לעקוב אחריו וכפי שסוקר בהרחבה במדורים הקודמים. ציפור קטנה לחשה על אוזנו של לייבל'ה שידו של רב הטוויטר במעל.

וקצת מהאחות האשכנזית: מי שמכיר את סגן השר מאיר פרוש יודע עד כמה כל חסידות באשר היא חשובה לו. בהתאם לזאת, לא הופתע לייבל'ה השבוע כשצפה בסגן השר בחתונת נין הרבי מזוועהיל זצ"ל. פרוש כמובן התקבל בברכה ובשמחה גדולה על ידי האדמו"ר שהשתתף בשמחה.





ואילו יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, השתתף השבוע בחתונה משפחתית, לייבל'ה תיעד אותו כשהוא מתבונן בהתפעלות על משמח החתונות ר' מוטי קלוגמן, מנהל גמ"ח התחפושות 'עושים שמח'.לייבל'ה סקרן לדעת באיזו תחפושת בחר גפני לפורים הקרוב.



פינת ביקורת העיתונות
כמה פרשנויות שונות ניתנות בשבוע אחד למאמר חז"ל 'הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו?' התשובה כמובן לפחות שתיים, תלוי איזה עיתון אתם קוראים.

אם רחמנא ליצלן אתם מהמציצים בתקשורת החילונית, הרי שעליכם להתרחק מהכיעור של 'ידיעות אחרונות', ומן הדומה לו - ישראל היום, שבאופן נדיר השבוע בחר פעמיים יום אחרי יום את אותה כותרת ראשית של האח הותיק מבית נוני מוזס.

מצד שני, אם זכיתם להימנות על מנויי המודיע, אתם תזכו להתרחק מן הכיעור של חיתולי האגיס, ומן הדומה לו - רגליו החשופות רח"ל של תינוק בן חצי שנה. שזכה על ידי ה'מבקר' האגדי של היומון האגודאי להלבשה ייחודית של מכנסיים קצרים והרחבת שרוולי החולצה.





אי אפשר לה לפינת ביקורת עיתונות השבוע מבלי להתייחס לסאגה המבישה של 'אגד'. ביום שלישי פרסמה חברת התח"צ משהו שבין פרסומת להודעת התנצלות, ובחרה לכנות את קרבנות האסון 'ששת הרוגי קו 402'. לייבל'ה מקווה שבאוסם לא יפרסמו מודעה לזכר 'ששת חובבי התפוצ'יפס', ושמאוחדת לא תצטרף עם ניחומים ל'ששת הפציינטים של מומחה אף אוזן גרון ד"ר כהן'. לדעתו של לייבל'ה, מודעה כושלת שכזו היא עילת פיטורין מספקת לכותב שלה, יהיה אשר יהיה.

חיצי הביקורת מופנים גם לדובר אגד רון רטנר, ש-24 שעות אחרי האסון, כשכבר פורסם שהנהג ניסה לחבל במכשיר המעקב ואף היה מעורב בתאונה חמורה לפני שנתיים, הצטדק לוואלה! והסביר שהוא הוחזר לעבודה אחרי ש"שילם את חובו לחברה". לייבל'ה חושב גם כאן, שרטנר יוכל לשלם את חובו לחברה על ניהול משבר כושל בפיטורין.

רק אחרי ימים ארוכים של חוסר הבנה והיתממות, נפל האסימון ל'אגד', והבוקר התפרסמה מודעת אבל מתוקנת עם שמות ההרוגים. לייבל'ה עדיין מאוכזב חלקית מההתנערות של החברה ומחוסר אזכור של שייכותה לאירוע המצער, משל לא בקו 402 של אגד מדובר.

הדבר הטוב היחיד שיצא מהתאונה, הוא העובדה שעיתונות הפרינט החרדית חשפה לראשונה קיומן של שיניים טוחנות, ויעיד על כך 'משפחה' השבוע שבלס בפה מלא את ענקית התח"צ המקרטעת. שאפו.





ואם במודעות שגויות עסקינן: בעיתון יתד נאמן הציעו ביום שישי האחרון להירשם למשרה המפתה של 'עד גיטין'. בעיה קטנה: המועד האחרון להגשת מועמדות - לפחות על פי נוסח המודעה - כבר עבר. לאחר חיטוט התברר ללייבל'ה שבאתר האינטרנט התאריך האחרון הוא שבוע אחרי זה שהופיע בעיתון.





ולסיום, עיתון וירטואלי חדש הולך להציף את תיבות המייל במגזר. מדובר בעיתון דיגיטאלי יומי לציבור החרדי בשם 'שחרית' אשר יחל לפעול בקרוב. לייבל'ה נרשם בכתובת המייל הייעודית אך לאור ניסיון העבר הוא כבר לא יודע האם הפעם להאמין...

פינת ביקורת העיתונאים וילדיהם
ומעיסוק בתקשורת לעיסוק בתקשורתנים: בצהרי שישי קלטה עדשת לייבל'ה בשוק מחנה יהודה את איש ערוץ 2 יאיר שרקי, את החדש של דובר צה"ל חזקי שכטר ואת זה שבין עבודות מתפנה להשתעשע עם יורש העצר - דב אייכלר - מסבים יחדיו.





ואפרופו קניות: איש היח"צ והמושך בחוטים קובי סלע נצפה השבוע עורך קניות באושר עד בבני ברק. לייבל'ה התקשה לתעד את המאורע מרוב התרגשות, אך הוא תוהה בקול האם אין בישוב בית אל רשת לממכר מזון שקוביס הוצרך לנדוד עד עיר התורה?

ועדיף מאוחר מלעולם לא: עורך חדשות החוץ והערבים של קול חי, שלמה ריזל, קפץ השבוע לאולפן והופתע על ידי אפרים דוד, הרל"ש של הביג בוס האגדי אבי רוזן, כשקיבל מתנה להולדת הבת לפני חודש. לייבל'ה תמיד ידע שרוזן לא שוכח, הוא רק מקווה שכן סולח.





המראיין עודד שחר בערוץ הראשון לידידנו הפוליטלי קורקט אלי ביתאן: "איך בעצם המקובלים עושים כל כך הרבה כסף?"
ביתאן: "יש כמה שיטות"...
שחר: "למשל?"
ביתאן: "אם הייתי יודע נראה לך שהייתי יושב ומדבר איתך פה?!"





ואילו הפרסומאי קלמן בורשטיין חיפש קצת שקט לעבודה על תכנית חדשה, ומצא אותה במלון גרנד קורט הוטל הירושלמי.





מי שחיכה לזוג אורחים לשבת וקיבל ביטול ברגע האחרון, האיש והסקופים יענקי קצבורג הפעיל את הילדים למחאה רבתי. בני המשפחה הדפיסו שלטי מחאה והצטלמו היישר לחשבון הטוויטר.





ועוד בענייני מחאות ילדים וטוויטר: הדובר ירח טוקר העלה השבוע מכתב מחאה חריף של ילדיו בנימין ואוריאל. שני הסוחרים הקטנים קלטו את הפטנציאל הנפיץ במבצע של חבילות הצ'יפס, והביעו מחאה חריפה, תוך שהם שולחים רמז עבה על עוביין של החבילות. לייבל'ה מוסר לטוקר כי נודע לו שבמחלקת היח"צ של אפיקים קיבלו את המכתב ודנים בו בכובד ראש ראוי.



מן הגורן ומן היקב
סגן ראש העיר אלעד הראה דוגמא אישית כהרגלו והחליף את מכשיר הסמארטפון שברשותו למכשיר מוגן כהוראתו של נשיא המועצת חכם שלום. לייבל'ה טוען שמאחר וקריספל בכל מקרה פרש מהווטסאפ הוא יכול להרשות לעצמו.





ואלעדי אחר לשעבר, וכיום איש ירושלים, סגנה ומחזיק תיק חינוך חרדי בה - צביקה כהן - סיים כהרגלו יום ארוך בעירייה והגיע בשעת לילה מאוחרת להתפלל תפילת מעריב בבית הכנסת אור הצפון.





ואי אפשר מדור שלם של לייבל'ה בלי 'רב הסלבס' מרדכי חסידים, שזכה לחיבוקים וברכות חמות בעת שהגיע השבוע ללשכתו של אותו צביקה כהן. השניים נתפסו בזווית העדשה בפוזה מיוחדת.





על שפת הבריכה במיאמי שבפלורידה נצפו ההויז בחור של הרבי מסאטמר ויענקי איצקוביץ ראש 'השומרים' בויליאמסבורג כשהם שקועים בלימוד. לייבל'ה מקנא בשטייגען.





ועוד אחד מהאמריקאים שלייבל'ה מקנא בהם: שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו החל להתנהג כישראלי ומאבטחיו יצרו פקק תנועה ממושך כשהגיע לחנות פלאפל בבירה. שלא כמו ישראלי, שפירו טרח להתנצל על כך.





ומי שמצייץ מחדש נצפה השבוע ללא טלפון במוסך. הסיבה: פנצ'ר בגלגל השברולט השחורה. התוצאה: שעות של המתנה לתיקון ויד שחורה ומפויחת. לייבל'ה שעבר במקום קלט את הכהן מזיע והושיט עזרה.





הנה מה שיו"ד קטנה יכולה לעשות: במהלך מופע של שירי יגאל צליק-פרחי לונדון שהתקיים השבוע בהיכל התרבות פ"ת, בהשתתפות רשימה ארוכה ומכובדת של אמנים ובהם אברימי רוט, יוסף חיים שוואקי, עוזיה צדוק, עמית ליסטוונד ובליווי מקהלת ידידים העולמית, עלה יעקב רוטבלט לסולו והוצג על ידי המנחה ידידיה מאיר, לייבל'ה לא נגע: "יענקלה רוטבלט - יענקלה רוטבליט זה מישהו אחר".



והנה טקסט מחאה של הרל"ש של רבה של ירושלים, אבינועם קוטשר: "השבוע, בפולין, ראיתי באחד מהמשרדים בהם ביקרתי את התמונה תלויה על הקיר. התמונה היא של יהודי סופר כסף. הסבירו לי שהפולנים מאמינים שזה מביא להם מזל. אמרתי מיד שזו אנטישמיות קלאסית, שכנעו אותי שלא כך וזה בעצם מחמיא ליהודים, השתכנעתי שהם צודקים, אין כאן דעות קדומות, ובלי שום קשר כל השחורים הם שחקני כדורסל, וכל הרוסים טובים בשחמט, וכל היהודים טובים בכסף. חוץ מהעשירון התחתון כמובן. נ.ב - כל התימנים יודעים בעל פה את התנ"ך". לייבל'ה מוחה, יש גם אשכנזים שיודעים את התנ"ך.





ביום שלישי נערך אירוע עובדים של פאג"י בלאונרדו סיטי טאוואר עם הופעה של אברהם פריד, במהלך האירוע תיעד לייבל'ה את יגאל רווח יו"ר משרד הפרסום אפיקים מסתודד עם ינון שויקה, ראש מערך פאג"י בבנק הבינלאומי.





אבל זה עוד כלום לעומת מה שקרה באמצע ההופעה - אברהם פריד מיצה עם העניין של לשיר והחליט לעשות הסבת מקצוע, לקח מהצלם את המצלמה וצילם את הקהל.





ולסיום, איש החסד חיים יצחק כהן נצפה על ידי לייבל'ה מתכונן לשבת קודש בחמוצים של כהן בגאולה, כשהוא תר אחר סלטים איכותיים והבלוטות' צמוד לאוזנו.



פינת הממים:
השבוע נפתח כמובן באסון הנורא של קו 402, מאייר הממים של לייבל'ה לא יכל להתעלם מהזלזול המופגן במודעת האבל המדומה של 'אגד', והוא משוכנע שכתב אותה איזה נהג מסכן חיים תוך כדי נהיגה.





ומכאן לאירוע השני של השבוע, שמחת היום הולדת של אריה דרעי, שר הפנים האהוב שחוגג 57 ופינק את עצמו בטיול בצרפת. את האירוע עצמו חגגו הש"סניקים בחדר הסיעה וכמו שרק באירועים של דרעי יודעים - הגיעו כל המי ומי במערכת הפוליטית. במהלך האירוע, נרשמה סולחה משעשעת למדי בין יו"ר ועדת הכספים מוישה גפני ובין כותב הסטטוסים יגאל גואטה. לייבל'ה שם אוזנו כאפרכסת, ושמע המשך רווי קרדיטים שאסור להחמיץ.



פינת המזל טוב
ברכת מזל טוב לנכדו המסור של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הלא הוא האיש הכל יכול ברשב"ם ובמגזר הליטאי יענקי קנייבסקי, לרגל הולדת בתו לאחר בנו בכורו. השם ניתן כבר בבוקר יום שני - איך לא? - בלדרמן וייקרא שמה 'רחל'. הקידוש יתקיים השבת בהשתתפות כל המי ומי.

ומזל טוב למשב"קו ונהגו של הרבי מויז'ניץ, האיש והלב הרחב כאולם אשר רוח בו, הרב שייע קרויזר, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב לראש משביר מחולל וכביר, בכיר הלוחמים ברפורמים הרב מרדכי בלוי, שבצל האבל על פטירת האחיינית פרנקל ע"ה, הכניס את נכדו בבריתו של אברהם אבינו, בן לבנו הרב אורי בלוי גבאי בית הכנסת הכלל חסידי ברמת בית שמש ג'. הברית נחגגה - איך לא? - בחזון איש 5 והגראי"ל שטיינמן כובד בסנדקאות.





ברכת מזל טוב לישראל פכטר, חבר מועצת עיריית ביתר עילית ולרעייתו, לרגל שמחת אירוסי הבת עם בנו של דוד הורביץ, מנהל הכספים בבית החולים 'מעיני הישועה'. ועל זה לייבל'ה אומר ענבי הגפן בענבי הגפן.

ברכת מזל טוב לפיני ליפשיץ עורך יתד נאמן באנגלית לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה. השמחה נערכה בלייקווד.





והברכה אחת להשם יפנק אותך – הכתב לענייני של שלדון, יהודה שלזינגר ועד לאחרונה מגיש ברדיו 'קול ברמה' עם רבי שמואל בן עטר, שהתארס בשעה טובה. לייבל'ה כמובן לא מביא תמונה אבל ממתין לשאריות, אותן הציע שלזינגר לתרום לארגון חסד בקבוצת הווטסאפ 'בחדרי בווטסאפ'.

ברכות לאלישיב רבין, לשעבר מזכיר סיעת ש"ס, לרגל הטייטל החדש 'עורך דין'.

מזל טוב למנהל האגף למבני דת בירושלים יצחק הנאו לרגל הולדת הנכדה.

מזל טוב לאשת היח"צ אתי קצבורג לרגל היכנס בנה לעול תורה ומצוות.

וברכת מזל טוב לאברך היקר ר' יצחק ילין המתקרא "איציק דיווחים' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. מצטרפים חברי 150 קבוצות בווטסאפ וממלכת בית זלאטשוב.

ברכת מזל טוב לסופר המוכשר בנם של קדושים הרב אהרן טייטלבוים (רובין) לרגל שמחת אירוסי בנו החתן החשוב מבחירי ישיבת טשעבין בירושלים.

ומזל טוב לראובן גשייד, יו"ר ארגון החסד 'רחשי לב', לרגל שמחת אירוסי בנו.
יעקב ריבלין אוטובוס המוות סיעת שס יגאל גואטה רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד