כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרמטכ"ל: 'הבא להורגך' זו רק סיסמא

אמירה מקוממת: הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: "'הבא להורגך השכם להורגו' זו רק סיסמא" • סמוטריץ': "פוגע בקדשי ישראל"

איזנקוט. צילום: פלאש90
איזנקוט. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

אמירה מקוממת. "'הבא להורגך השכם להורגו' זו רק סיסמא'", כך התבטא אתמול (ד'), הרמטכ"ל גדי אייזנקוט.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט שנפגש אתמול עם תלמידי תיכון בבת ים, אמר: "תופעת הטרור מלווה את החברה הישראלית לאורך שנים, והייתה סכינאות גם לפני שנים. זה יכול להיות בתל אביב, בעתניאל או באריאל. אנחנו רואים השפעות הדדיות בין מה שקורה במזרח התיכון עם דאעש, לבין מה שקורה אצלנו".

הרמטכ"ל הוסיף והתייחס להוראות הפתיחה באש בצה"ל אשר עלולות לסכן חיי לוחמים. איזנקוט ענה: "ההוראות מדוייקות ונכונות, צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'".

דבריו עוררו ביקורת בימין וסגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שיגר אמש מכתב לשר הביטחון משה יעלון בו כתב כי "מדובר באמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות.

"העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל. הזלזול בקודשי ישראל ובערכים שליוו את עמנו מזה אלפי שנים לא ראוי ולא תואם את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מקצין בכיר".

"יש להזמין את הרמטכ"ל לשיחת בירור, ולהבהיר לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים את חומרת העניין. על הרמטכ"ל לחזור בו מן מהדברים ולוודא שהתבטאות לא ראויה כזו לא תישנה".
רמטכל צהל גדי איזנקוט הבא להרגך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד