כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרב מלמוד לבכירי אגד: "למדו את הנהגים להיות אדיבים, ולא לסגור דלת"

בכירי חברת אגד עלו לנחם את משפחתה של לאה מלמוד ע"ה והופתעו מקבלת הפנים • האלמן, הגאון רבי נפתלי שלמה מלמוד, ביקש: "ערכו מבצע לעילוי נשמתה - שהנהגים יהיו אדיבים יותר, ולא יסגרו דלתות בפני הנוסעים"

השבעה בבית משפחת מלמוד ע"ה.
השבעה בבית משפחת מלמוד ע"ה.

הבית ברחוב עזרת תורה 29 בירושלים הומה באנשים ונשים. אין מקום להכניס סיכה, הכל מגיעים לנחם את משפחת מלמוד המיוחדת, ובראשה אבי המשפחה, הגאון רבי נפתלי שלמה מלמוד, מראשי ישיבת 'אמרי נועם' בירושלים.

זרם המנחמים אינו פוסק לרגע ואלפי תלמידות מגיעות לנחם את בנות המשפחה, בהלקח מהן המחנכת הגדולה, מרת לאה מלמוד ע"ה.

בין זרם המנחמים שהגיעו אמש היו גם צמד מראשי חברת אגד, שלאחר סערת המודעה החליטו לבוא ולנחם את האבלים באופן אישי.

לאחר הטקסט הקבוע עליו חזרו, נפנה אליהם הגר"נ מלמוד ואמר: "אני לא מדבר ולא נכנס לכל העניין שהיה עם הנהג, הוא כן או לא אשם, מה שברור הכל זה משמים".

"רק בקשה אחת יש לי אליכם", הוסיף, "אתם כחברת אגד תקבלו על עצמכם לעשות מבצע לעילוי נשמתה ונשמת ההרוגים, שהנהגים אצלכם באגד יהיו אדיבים יותר לציבור הנוסעים, שלא יסגרו דלתות חס ושלום בפני אנשים הממתינים בתחנות בצורה סבירה ובסבלנות ובאורך רוח", אמר הרב מלמוד.

כזכור במסע הלוויה אמר בעלה דברי הספד נדירים שפורסמו ב'בחדרי': "לא רגילים לומר על אשה 'נפלה עטרת ראשנו'", אמר, "אבל על כזו אשה אפשר להגיד היא "אגרויסע ראש ישיבה".

כשהייתי רוצה לומר סברא הייתי שואל אותה אם היא נכונה. הייתה לה את העמקות שקיבלה מאביה הגדול זצ"ל, הקב"ה לקח לי פלגא דגופא אני מקריב כעת קרבן לקב"ה". הזכיר כי עוד חודש יחתן בן בלעדיה", מירר בבכי והפסיק את הספדו.
הרב מלמוד אגד סערת המודעה סגירת דלתות לעילוי נשמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד