ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אב בית הדין בביה"ד הרבני הגדול הדיין הרב ציון אלגרבלי פרש הערב

לאחר 35 שנות כהונה, פרש הערב הדיין הרב ציון אלגברלי בטקס רב רושם בהשתתפות הרבנים הראשיים • צפו

אב בית הדין בביה"ד הרבני הגדול הדיין הרב ציון אלגרבלי פרש הערב

מערכת בתי הדין הרבניים נפרדה הערב (ה') מדיין בית הדין הרבני הגדול, הגאון הרב ציון אלגרבלי, שפרש השבוע לגמלאות עם הגיעו לגיל 70 לאחר כהונה ארוכה של למעלה מ-36 שנה.

באירוע השתתפו הרבנים הראשיים, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, דיינים רבים מהעבר וההווה וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

הרב אלגרבלי נולד במקנס שבמרוקו ב-1946. הוא למד בישיבת "כתר תורה" ומשם עבר לישיבת "עץ חיים" בטנג'יר. בשנת 1966 עלה לישראל ומשפחתו התגוררה בשכונת שמואל הנביא בירושלים. עם עלייתו לארץ החל ללמוד בישיבת חברון, ואחר כך לימודי רבנות ודיינות - אותם השלים בגיל 28.

הרב אלגרבלי כיהן כדיין בבית הדין הרבני בבאר שבע, ולאחר מכן כאב"ד בבית הדין באשדוד, שם התמחה בדיני עגונות. בשנת 1998 מונה לדיין בבית הדין בירושלים ובשנת 2004 מונה לתפקיד ראש אבות בתי הדין הרבניים בירושלים.

הרב שימש כיו"ר בית הדין לעגונות וליוחסין והיה אחראי על תיקי אימוץ רבים. באוגוסט 2007 נבחר לבית הדין הרבני הגדול. בשל חוסר דיינים בבית הדין הגדול בשנים האחרונות, בתקופות מסוימות אף נשא הרב אלגרבלי את רוב משא ביה"ד הגדול על כתפיו, כמעט לבדו.

הרב אלגרבלי ישב על המדוכה בתיקים המורכבים ביותר ובכלל זה ענייני מעוכבות גט, עגונות, יוחסין, והוא התפרסם בשאיפתו לזרז ככל האפשר את כתיבת פסקי הדין על מנת למנוע מהמתדיינים עינוי דין.

נשיא בית הדין הרבני הגדול, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, נשא דברים ואמר כי "הגאון הרב אלגרבלי סייע לרבים ומנע דמעת העשוקים. בחכמתו כי רבה ידע לחשב ולפשט דברים, ולהעמיד דברים על דיוקם. יש לו ענווה ופשטות אמיתיים, ונהנינו מאוד לשבת איתו ביחד. אבי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל אהב אותו מאוד ונתן לו סטירות רבות מתוך אהבה ומתוך חיבה. מרן אבי, שמינה אותו לדיין, ידע היטב מדוע למנות דווקא אותו".

הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר"ד דוד לאו הוסיף ואמר "זו עבודה לא פשוטה לשבת בבתי דין קרוב ל-40 שנה במסירות וחריצות. זו מלאכה ועבודה, אבל אצל הרב אלגרבלי התקיים "ויט שכמו לסבול' כעבד שנותן את כולו למלאכה – עובד ושוקד יום ולילה על מלאכתו. עבודה שהוא ידע לצקת בה לב ולהפוך אותה למלאכת יצירה עם הכרעות בכל הנושאים. והכול, יחד עם אומנות הפשרה הנדירה. היו לו הברקות רבות עם תבונה רבה".

הרב אלגרבלי חתם את האירוע ואמר כי "כשאנחנו עוסקים בבעיות רגישות, בבעיות של זוגיות משפחתית, זה כמו הזוגיות ביננו לבין הקב"ה. לא מפרקים תא משפחתי בקלות, אלא צריך לחפש זוגיות אמיתית כמו הזוגיות בין עם ישראל לבין הקב"ה".









בית הדין הרבני הרב אלגרבלי הראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד