כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': המשטרה חקרה נהג שסימס בזמן נהיגה, ותזמן נהג נוסף

אתם מצלמים - המשטרה חוקרת • יממה אחר פרסום הסרטון ב'בחדרי' בו נראה נהג אוטובוס מסמס בזמן נהיגה, המשטרה זימנה את הנהג לחקירה והודיעה לחברה על השעייתו לאלתר • המשטרה: "נזמן נהג נוסף בעקבות הפרסום בבחדרי חרדים"

הנהג המסמס שנחקר במשטרה
הנהג המסמס שנחקר במשטרה

דוברות 'אגף התנועה' במשטרה הוציאה הערב (ה') הודעה כי נהג אוטובוס שצולם כשהוא מסמס בנהיגה, זומן לחקירה, והמשטרה תבחן אפשרות של הגשת כתב אישום נגדו. במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים' הערב כי הם יפתחו בחקירת נהג נוסף, שתועד אתמול ב'בחדרי חרדים' כשהוא מסכן את נוסעיו.

יצויין, כי בעקבות פרויקט המעקב של 'בחדרי' בו פירסמנו קריאה לציבור הגולשים לתעד נהגים מסכני חיים ולשגר אלינו, קיבלנו פניות רבות.כך למשל, בידי 'בחדרי חרדים' סרטון נוסף ומזעזע לא פחות, בו מתועד נהג המשתמש בנייד זמן רב, בנסיעה בין עירונית בקו חרדי, והוא יפורסם בהמשך ואף יועבר למשטרה. (אם גם לכם יש, תיעוד נוסף - שלחו אלינו נטפל ונפרסם - כך נמנע את הסכנה הבאה ונפסיק את הזילזול בנוסעים החרדים).

עם קבלת הסרטון שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' אתמול, בו תועד נהג באוטובוס קו 128 של חברת 'עילית' מבית שמש לבית עילית, כשהוא מתעסק במכשיר הנייד בעת הנהיגה, הוא אף הועבר אל המשטרה.

המשטרה פעלה לאיתור הנהג, תושב ירושלים כבן 35. לפי הודעה המשטרה, "הנהג זומן היום לחקירה, ובסיומה סוכם עם החברה בה עובד כי לא ינהג בתקופה הקרובה במסגרת עבודתו". המשטרה הוסיפה כי "תיבחן אפשרות להגשת כתב אישום נגד הנהג בהליך מזורז".

בסרטון המדובר, ניתן לראות שני נהגים שונים שתועדו בהפרש של יומיים, כשהם משתמשים במכשיר הסלולאר למשך זמן לא קצר. כאמור, במשטרה אמרו הערב ל'בחדרי חרדים' כי גם הנהג השני יזומן לחקירה.



כזכור, בעקבות התאונה הקטלנית בכביש 1 בה קיפדו את חייהם שישה מנוסעי האוטובוס, ככל הנראה בעקבות שימוש בטלפון הסלולארי במהלך הנסיעה, נחשף אתמול ב'בחדרי' סרטון שצולם לפני תקופה, בו רואים נהג המשתמש במכשיר הסלולרי בזמן הנהיגה.

הסרטון, צולם כבר לפני כארבעה חודשים על ידי תושב ביתר עילית, "זה היה ביום שישי ח' כסלו בשעה 12:30 בצהרים, בדרך מבית שמש לביתר", סיפר אתמול משה ל'בחדרי חרדים', "הנהג סימס בזמן שהוא נהג ברחובות הצפופים של העיר". לדבריו, פחד להעיר לנהג היות והוא מכיר אותו אישית, ועל האוטובוס היו ממש מעט אנשים, "לא רציתי להתעמת איתו ולא הערתי לו". שבוע לאחר מכן, היה מקרה נוסף, שאף אותו תיעד.

"יומיים לאחר מכן ביום ראשון", מספר משה, "פניתי למשרד התחבורה והגשתי תלונה, שם אמרו לי שהם לא מטפלים בזה ושאפנה למשטרה. לא התלוננתי כי אין לי את הזמן לבזבז שם".

בעקבות הפרסום, הגיעו פניות רבות למערכת בחדרי חרדים, בהם גם תיעוד של אוטובוס עירוני נוסע מפתח תקווה לבני ברק עם דלתות פתוחות. בחברת 'דן' אמרו לבחדרי חרדים כי המקרה ייבדק.

'בחדרי חרדים' מזכיר לכם כי אם ראיתם נהג המפר את בטיחות נוסעיו, תעדו ושלחו לנו ואנו נמשיך ונעקוב.

"הרוגים עם טלפון בין הרגליים"
כזכור, בתאונה המחרידה של "אוטובוס המוות" בכביש 1 בתחילת השבוע, נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים. בבית החולים מאושפזת הכלה שרה בת דינה, שנפצעה קשה וחל שיפור במצבה, המוגדר בינוני.

נהג האוטובוס חיים ביטון נעצר לאחר התאונה בחשד לשיבוש הליכי משפט, בכך שפתח את הקופסא השחורה של האוטובוס. מעצרו הוארך בשלושה ימים והיום הוא שוחרר למעצר בית למשך 21 יום.

ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, אמר שלשום בוועדת הכלכלה בכנסת, "אני רוצה לדבר על הגורם האנושי – זה כולנו וכולנו חוטאים בהיסח הדעת בנהיגה וכולנו בטלפונים חכמים וזה הורג אותנו. אנחנו באים לזירות של תאונות ורואים הרוגים עם הטלפון בין הרגליים ויודעים שהם עסקו בסלולרי. קשה להוכיח סיבה ותוצאה, אבל אין ספק שאם יש משהו קריטי זה שימוש בסלולרי תוך כדי נהיגה, גם תוך כדי הליכה. הולכי רגל מסמכים והולכים אל מותם וזה הסיפור".
תחבורה ציבורית אוטובוס המוות רשלנות פושעת אסון 402 נלחמים בסכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד