י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הלם בבית שמש: האדמו"ר מראדושיץ זצ"ל נפטר בפתאומיות

רק בן 62 היה האדמו"ר מראדושיץ הרב הצדיק רבי דוד שלמה הורונצ'יק זצ"ל שהלך לעולמו בפתע הבוקר, בביתו שברמת בית שמש ב' • נכדו של הרבי מלעלוב זצ"ל, וחתנו של האדמו"ר בעל החוקי חיים מ'שומרי אמונים'

האדמו"ר מראדושיץ זצ"ל. צילום: מתתיהו גולדברג
האדמו"ר מראדושיץ זצ"ל. צילום: מתתיהו גולדברג

הלם בעיר בית שמש: האדמו"ר מראדושיץ, הרה"צ רבי דוד שלמה הורונצי'ק זצ"ל, נפטר הבוקר (ו') בפתאומיות בביתו ברחוב ריב"ל ברמת בית שמש ב' בעיר, והוא בן 62 בפטירתו.

בתקופה האחרונה חלה בדלקת ריאות. הבוקר סבל מקשיי נשימה, כוחות ההצלה הגיעו לביתו, אך הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

האדמו"ר רבי דוד צבי שלמה הורונצ'יק זצ"ל, נולד בכ"ט שבט תשי"ד לאביו הרה"צ רבי חיים אליעזר הורנוצ'יק זצ"ל, חתנו של האדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל בעל ה'ברכת משה' שעודדו בחייו לפתוח בית מדרש וקהילה.

האדמו"ר זצ"ל הינו חתנו של האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל, בו דבק בכל נימי נפשו והיה מסתופף בצלו של חמיו בחגים ובימים הנוראים. לאחר נישואיו התגורר בבני ברק, והקים את מוסדות 'שמע ישראל', שהפעילו מסגרות לנוער בערים של אזור המרכז. האדמו"ר קירב יהודים רבים לאביהם שבשמים, בית מדרשו היה ממוקם ברחוב חבקוק בעיר.

לאחר מספר שנים עבר לבית שמש והקים תלמוד תורה ומוסדות, וברבות השנים העביר את שרביט ההנהגה לאנשים אחרים שניהלו את המוסדות, וישב ושקד על התורה והעבודה. בבית שמש הנהיג את בית מדרשו, והיה ידוע כפה מפיק מרגליות

האדמו"ר מראדושיץ זצ"ל הותיר אחריו עשרה ילדים ונכדים רבים, הרבי זצ"ל היה מחותן עם האדמו"רים מטשארנביל, סטראפקוב, קוזמיר, קרעטשניף קרית גת, גאב"ד 'חוג חתם סופר פתח תקווה' ועוד. בניו: הרב הגאון רבי אהרן יוסף הורנצ'יק, הרב זושא, הרב ישראל ר"מ בישיבת אלכסנדר, הרב שלום המתגורר במונסי, הרב שמעון מרבני "שו"ת הידברות".

רק לפני תקופה בחודש חשוון השיא את נכדתו הראשונה עם נכדו של האדמו"ר מדאראג.

בעיר בית שמש מציינים בדאגה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בטרגדיה שניה של אדמו"ר שנקטף בשיא פריחתו ובאותו רחוב: בכ"ז ניסן תשע"ג נפטר האדמו"ר מבולחוב זצ"ל, כשהוא בן 54 בפטירתו.

מסע הלוויה יצא הבוקר בשעה 10:00 מבית מדרשו בבית שמש, ובשעה 12:00 מבית המדרש 'שומרי אמונים' בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
ראדושיץ הלוויה שומרי אמונים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד