י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מציל הפריפריה: יקיר העיר ח"כ גפני

מחמאות כאלה הוא לא מקבל בכל יום: גפני הוזמן לטבריה וקצרין, והרגיש קצת קורטוב של הכרת טובה

ח"כ גפני, צילום: פלאש90
ח"כ גפני, צילום: פלאש90

לאור העברת מתווה הטבות המס – צעד שהציל את ערי הפריפריה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני קיבל אתמול (ה') אותות הערכה כיקיר העיר בקצרין ובטבריה.

בביקור מיוחד שקיים יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני בצפון, לאור הזמנותיהם של ראשי הערים בקצרין ברמת הגולן, וראש העיר טבריה, על מנת להודות לו על פועלו בנושא הטבות המס לישובים, קיבל הרב גפני אותות הערכה והוקרה מראשי הערים בשם תושבי הגולן והצפון כולו.

כזכור, לפני כחודשיים עם העברת תקציב המדינה יזם גפני דיונים מרתוניים אודות נושא הטבות המס לישובים, אשר הופסקו בהוראת בג"ץ, ואף אחד משרי הממשלה לא הסכים ליטול על עצמו את המשימה לגבש מתווה ברור ושוויוני שיעמוד בפני בג"ץ ויוכל להמשיך להעביר את הטבות המס לכל הישובים בפריפריה.

בדיונים שקיים גפני בכנסת, עם ראש הממשלה, ואצל שר האוצר וראשי אגף התקציבים, הסכימו להעניק את מאות המיליונים לנושא מתווה הטבות המס, אך במידה וח"כ גפני יצליח להעביר מתווה מוסכם על ראשי הערים, וכזה שיעבור את מבחן בג"ץ.

ח"כ גפני הקים צוות מקצועי לנושא בראשות היועצת המשפטית לועדת הכספים עו"ד שגית אפיק, ונציגים מרשות המיסים, שגיבשו במשך מספר שבועות מתווה מהפכני שכלל הענקת הטבות מס למאות ישובים נוספים, בעלות של מאות מיליוני שקלים, אך מתווה ברור ושקוף שכלל קריטריונים ברורים הכוללים מצב סוציואקונומי נמוך של הישוב, פריפריה, וישובי קו עימות.

לאחר גיבוש המתווה בדק גפני כי אכן אף ישוב שהיה במתווה הקודם לא ייפגע, ואף מאות ישובים חדשים יצטרפו למתווה החדש של הטבות המס, ולאחר מכן החל את הדיון בועדת הכספים בנוכחות כל ראשי הערים מכל הארץ שקראו לו לקדם את המתווה בכל הכוח, אחרת הישובים והערים יקרסו כלכלית.

לאחר דיונים רבים, אישרה ועדת הכספים את המתווה, וישובים וערים רבים הודיעו כי יעניקו את אות יקיר העיר גפני אשר הוביל את המתווה כמעט לבדו, בכל הכוח מול אינספור גורמים בכנסת בממשלה וברשויות המקומיות.

בביקור ראשון שקיים לאחר הטבות המס בקצרין, אמר ראש העיר כי ללא התערבותו של גפני, העיר הייתה במצב כלכלי נורא, ואנשים היו עוזבים את המקום מאחר והטבות המס עודדו אוכלוסיות מובחרות להגיע למקום, "לא האמנו שהוא יצליח להעביר זאת, וגפני עשה את הבלתי יאמן".

בספר מיוחד שהביא לגפני, כתב ראש העיר דימי אפרציב, "בהוקרה והערכה רבה על תרומתך המכרעת לרווחת תושבי קצרין בפרט והגולן בכלל, אנחנו דור הממשיכים של קצרין רואים בך שותף בכיר ונאמן להמשך פיתוח הישוב והאזור".

לאחר מכן יצא גפני לביקור בעיר טבריה, שם ראש העיר יוסי בן דוד העניק אף הוא אות הוקרה והערכה בשם כל תושבי טבריה והסביבה, "אני זוכר את הדיונים בועדה, לא היה רגע שבו גפני התייאש, לא עזב אותנו, החזיק את הישובים כולם כמו אבא של ממש, בענייניות, במקצועיות, באכפתיות, ברגישות, בנחישות, בלי להתבלבל המשיך בכל הכוח במתווה הנכון והצודק שהעניק חמצן לכולנו, אחרת ישובים רבים היו קורסים כלכלית. גפני הציל את טבריה, את הגולן ואת הצפון, וגם מאות ישובים רבים בכל הארץ וכולנו חבים לו תודה".

יצוין כי בשבועות הקרובים יקיימו ערים רבים נוספות, ובהם כרמיאל ובית שאן, טקסים להענקת אות יקיר העיר ליו"ר ועדת הכספים גפני על המתווה המדובר של הטבות המס.

משה גפני ועדת הכספים יקיר העיר הטבוס המס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד