י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יעל ספדה לטוביה הי"ד: "אם לא היית רץ לשם, לא היית ינאי"

הלווייתו של טוביה ינאי הי"ד שנרצח אמש, כעת בהר הרצל • אחיו ניתאי ספד, ותיאר את רגעיו האחרונים מול המחבל

יעל ספדה לטוביה הי"ד: "אם לא היית רץ לשם, לא היית ינאי"

הלווייתו של טויבה ינאי ויסמן, שנרצח אמש (ה') בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין על ידי בן עוולה, מתקיימת בשעה זו בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

רב המכינה בה למד, הרב שמואל נתנזון, ספד לו במילים קורעות לב: רב "ינאי של חיוך ענק וכובש, ינאי של אמת בלתי מתפשרת, ינאי של יעל, אבא של נטע, ינאי של המשפחה והחברים. מאתמול בערב ינאי של כל עם ישראל.

"כמה אור היה לך ינאי אהובנו, כמה אור ידעת לתת לאחרים. הרבה ויכוחים היו לנו עד השעות הקטנות של הלילה כי היית בן אדם של אמת, התלבטת אם לצאת לפיקוד או להמשיך בלחימה, ידעתי שתוכל להוות דוגמא וסמל. כמה היית גאה באשתך יעל, בנטע, כמה תמונות שלחת לנו שלך ושל הילדים".

אחיו, ניתאי, דיבר על אחיו בדמעות - "אני לא יודע מה זה חיים. חיים זה טוב, וזה לא דבר שנגמר. אלוקי החיים אתך. מקווה לזכור שהחיים הם לא שלנו".

הוא סיפר על רגעי הרצח אמש, כפי שהעידה אשתו של טוביה הי"ד, יעל. "יעל סיפרה לי אתמול שהייתם בשורה אחרת בכלל, שמעתם צעקות, היא התכופפה לנטע ואתה נעלמת. לא יכולת לשמוע צעקות ולעמוד מנגד, כזה היית, לא היה לך נשק, חייל ברגילה. נלחמת עם הידיים עם הגוף עם כל הלב".

יעל אשתו ספדה לטוביה, ועין לא נותרה יבשה בקהל שהתאסף. "אהוב שלי. מי היה מאמין שאני אכתוב לך כשאתה כבר לא איתי. שמעת שקרה משהו ורצת ואני חיכיתי לך.

"אני רוצה להגיד לך תודה. זכיתי ללמוד מאדם מוכשר ומיוחד, תודה על נטע שלנו. כמה הספקנו בשנתיים של נישואים למרות שלא היינו הרבה יחד. הלוואי שיכולת לחוות את נטע יותר

כמה חלומות היו לנו. לפני שנכנסנו לסופר שאלתי אותך מתי נהיה משפחה נורמאלית ואמרת שלא נשאר עוד הרבה, תמיד היית מלא נתינה בלתי פוסקת. אם לא היית רץ לשם, לא היית ינאי שאני מכירה והתאהבתי בו. אני מבטיחה לך שנטע תדע מי היה אבא שלה. ינאי אתה גיבור אמיתי של כל עם ישראל ידעת שאין לך נשק ובכל זאת רצת".

כפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים', טוביה הי"ד נרצח על ידי שני מחבלים בני 14 ו-15 שביצעו פיגוע דקירה בסניף 'רמי לוי' בשער בנימין. הוא ספג שתי דקירות בפלג גופו העליון, פונה מהזירה במצב קריטי לאחר החייאה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, שם הוא טופל ללא הכרה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים והרופאים נלחמו על חייו. למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

טוביה ינאי ז"ל נולד בא' חשוון תשנ"ה לאביו ולאמו הגב' אורלי ויטמן שתחי' מחשובי המשפחות של הציונות הדתית. המנוח שירת בשירות סדיר בצה"ל. בזמן שהותקף, הוא היה במהלך עריכת קניות לשבת בסופר רמי לוי - מהם לא חזר.

ינאי הי"ד גדל וחי בישוב מכמש, יחד עם רעייתו ולתינוקת בת 4 חודשים. הוא משרת כחייל סדיר בחטיבת הנח"ל. בצעירותו למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד. התגייס לנח"ל והתחתן תוך כדי שירותו הצבאי.

תמונות ממסע ההלויה בהר הרצל, צילום: דוברות מעלה מכמש







פיגוע הדקירה אתמול בסניף רמי לוי בשער בנימין
טוביה ינאי ויסמן פיגוע רמי לוי הלוויה הר הרצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד