י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יש עתיד מרימה ראש: 18 מנדטים בסקרים

סקר מעניין שמתפרסם היום במעריב פורס את חלוקת המנדטים בין המפלגות בכנסת, לו הבחירות היו נערכות היום

יאיר לפיד, צילום: קובי הר צבי
יאיר לפיד, צילום: קובי הר צבי

חוזרים לגובה - אחרי הנפילה בבחירות האחרונות, מפלגת 'יש עתיד' שבה כמעט לכוחה בעבר, ומקבלת 18 מנדטים. כך עולה מסקר מפלגות שפורסם הבוקר (ו') ב'מעריב'.

בסקר נשאלו המשתתפים אילו הבחירות מתקיימות היום, למי הייתם מצביעים?

'הליכוד' יורד בשלושה מנדטים ומקבל 27, 'יש עתיד' מתחזקת עם 7 מנדטים ומקבלת 18, והיא המפלגה השנייה בגודלה, 'המחנה הציוני' מתרסק ל-15, 'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה ומקבלת 12, 'הבית היהודי' רושמת עליה ומקבלת 12.

'ישראל ביתנו' מתחזקת ומקבלת 10מנדטים, 'כולנו' רושמת הפסד של ארבעה מנדטים ומקבלת 6 בלבד, ש”ס שומרת על כוחה ומקבלת 7, ו'יהדות התורה' מתחזקת ל-7. גם מרצ עולה במנדט ומכניסה שישה נציגים לכנסת.

בסקר אף נשאלו המשתתפים לגבי עובד הבית במעון ראש הממשלה מני נפתלי, שתבע בבית המשפט את משפחת נתניהו: 62% מאמינים למני נפתלי, ולא לשרה נתניהו. מנגד, לשאלה האם פרשת מני נפתלי פגעה בהערכתך לראש הממשלה, 24% אומרים כי היא לא פגעה, ו-19% סבורים כי היא פגעה מאוד.

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) התייחס לפרסומי הסקרים האחרונים המציגים את היחלשותו של המחנה הציוני. "לאחר כמעט כשנה מאז תום הבחירות, עלינו להפיק לקחים ולעשות בדק בית. מפלגת העבודה והמחנה הציוני מוכרחים לחזור למרכז המפה הפוליטית, כפי שהיה בימי בן-גוריון ורבין. בראשון הקרוב יערך כנס של הזרם המרכזי במפלגה בהשתתפות חברי כנסת ומאות חברי מפלגה במטרה לדון בדרכים אשר יובילו את המפלגה למרכז המפה הפוליטית תוך נקיטת צעדים ממשיים וזאת במטרה לשוב ולהוביל את מדינת ישראל ואת ממשלת ישראל לעתיד טוב יותר".
יאיר לפיד יש עתיד סקר בחירות מעריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד