י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לפעמים כדאי לקבל את המציאות

לא כל דבר שלא תואם לציפיות צריך לערער את שלוותינו, לפעמים כדאי לקבל את המציאות השונה והלא מתוכננת

לפעמים כדאי לקבל את המציאות

על פי הפסיכולוג היהודי אברהם מסלו, יש פירמידה של צרכים בסיסים ששותפת לכל בני האדם באשר הם. בתחתית הפירמידה נמצא את הצרכים הפיזיולוגים הבסיסים של האדם שהם מזון, שתייה ושינה. לאחר מכן מגיע הצורך בביטחון בקיום הפיזי של האדם בעולם, זאת אומרת ביטחון הגוף, ביטחון תעסוקתי, משפחה וכו'. לאחר מכן מגיע הצורך של האדם בשייכות, זהות ואהבה אחרי כן מגיע הצורך בכבוד והערכה ובקצה הפרמידה מגיע הצורך של האדם במימוש עצמי.

חוץ מפירמידת הצרכים של אברהם מסלו, כל אדם באשר הוא מרכיב לעצמו פירמידת צרכים אישית. לפי הצרכים שלו כל אחד ומה שהוא מציב לעצו כמטרה לחיים שלו.

בין הגורמים העיקריים לסבל האנושי הוא בניית הפירמידה האישית וללא אפשרות של קבלה והבנה שיש דברים שלא נקבל בחיים האלה. ולא כל מה שאנחנו רוצים הוא לטובתנו.

לדוגמא אדם אחד שם בראש פירמידת הצרכים שלו את ההחלטה להיות תמיד בפלוס בבנק אבל החיים הביאו אותו למצב שיש לו מינוס ולפעמים אפילו צריך לקחת הלוואה. אם אדם מבין בתוך תוכו שזה בסדר גמור שיש לו מינוס ואפילו ברור ומובן שלפעמים המצב הוא לחובה ולפעמים הוא לזכות אז הכל בסדר, הבעיה היא כאשר אדם שם לעצמו כמטרה עליונה לא להיות במינוס וכאשר אין לו הרבה ברירות והוא בכל זאת במינוס הוא נכנס ללחץ - כי זה לא תואם את התוכניות שלו לחיים ומתחיל להרגיש לא טוב, מכניס את עצמו עוד יותר ללחץ, העיקר שהוא יעמוד בציפיות של עצמו ואולי אפילו מתמוטט כשהוא מבין שזה לא אפשרי.

טוב לו לאדם שיהיו לו שאיפות ורצונות ומטרות לחיים. זה חשוב וזה בריא. אבל חייבים לדעת טוב ולא לשכוח שלפעמים אנחנו מצליחים עם המטרות שלנו ולפעמים לא. לפעמים אנחנו קצת נוסעים ברוורס אבל הכל כדי למצוא חנייה יותר טובה....

תחשבו על אדם שנשוי לאישה והם לא מתואמים בעניין ניקיון וסדר, זה לא מה שהוא חשב לעצמו שיהיה לו אחרי שהוא ימצא את בחירת ליבו. במשך שנים הוא ניסה לחתור ולשנות את המצב. אך המצב כלל לא השתנה. לטוב ולרע. הוא צבר כעסים ולחצים בגלל זה. בשלב מסוים הוא הבין שאולי כדאי לו לקבל את המצב ואולי בכלל לא צריך לשנות את המצב אלא ללמוד לחיות ולהנות ממה שיש. מהמצב הקיים.

לפעמים צריך לדעת לעצור. לחשוב שוב על המטרות שהצבנו לעצמנו ועל מה שאנחנו חושבים שהכרחי לעשות ומה שלא הכרחי. צריך לפעמים לקבל ולהבין את הסיטואציה השונה מאשר להמשיך להילחם לחינם.

אם נלמד לדעת לקבל דברים מסוימים שזו המציאות ולא כל הזמן נילחם ונתרגז נגד דברים שזה המצב, אז נחיה חיים יותר רגועים ושמחים.

הסבל הוא חוסר הקבלה של המציאות למרות הקושי והאי הנעימות. לפעמים שווה לבחון שוב את הפירמידה ולעשות הערכה מחדש. וככה זה בכל דבר בחיים. לטוב ולרע. תמיד תעצרו כשאתם נתקלים במכשול ותחשבו שוב על הכל. אולי באמת הקבלה של המציאות היא יותר טובה ונכונה מהצורך לשנות?

לא תמיד כדאי לרוץ קדימה עם מוט ברזל מוכן להכות באבן.
מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך
קבלת המציאות פירמידת הצרכים אברהם מסלו חשיבה מחדש מינוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד