כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נגיף הזיקה ממשיך להתפשט

מקרה ראשון של הנגיף התגלה ביוהנסבורג שבדרום אפריקה • צניחה בתנועת המבקרים בדרום אמריקה • סיכום השבת

צילום: מחמוד עסאם, פלאש90
צילום: מחמוד עסאם, פלאש90

במוקד המשטרה התקבל דיווח בליל שבת על אדם דקור בפלג גופו העליון ברחוב דב גור באשדוד. למרכז הרפואי ברזילי הובא ע"י מד"א גבר בן 44 עם פצעי דקירה בחלק גוף עליון. מצבו יציב ובינוני. כוחות המשטרה שהגיעו למקום החלו בחקירת נסיבות האירוע.

בערב שבת הושלכו 2 רימוני הלם לעבר בית פרטי בכפר יפיע. נגרם נזק אך לא היו נפגעים. במהלך הלילה עצרו השוטרים 2 חשודים בני 25-27 במעורבות באירוע תושבי המקום. הרקע ככה"נ סכסוך משפחות.

בצהרי שבת, הבחינה שוטרת אשר לא היתה בתפקיד ברכב חשוד אשר היה מעורב בפעילות פלילית לפני מספר ימים מסתובב ביהוד. למקום הוזעקה ניידת אשר הגיעה כעבור זמן קצר וקראה ליושבי הרכב לעצור. הרכב נעצר ומתוכו יצאו 3 חשודים. 2 מהחשודים נעצרו מיד והשלישי אשר ניסה לברוח נעצר לאחר שבוצע לעברו נוהל מעצר חשוד אשר כלל ירי באויר. אין נפגעים. 3 החשודים (2 מהם תושבי ג'לג'וליה והשלישי תושב השטחים בשנות ה-20 לחייהם) נעצרו להמשך חקירה בחשד לניסיון גניבת רכב.

במהלך ליל שבת בוצע ירי לעבר עסק לרהיטים בירכא. הבעלים בשנות החמישים תושב פקיעין הבחין בפגיעות הבוקר. נגרם נזק לתריס החיצוני. הרקע ככל הנראה סכסוך עסקי. ללא נפגעים. המשטרה פתחה בחקירה.

בצהרי שבת בשטח חקלאי סמוך לג'וליס התהפך טרקטור מסיבה לא ידועה. נקבע מותו של נהג הטרקטור. שלושה צוותי כיבוי בראשותו של מפקד המשמרת ישראל שיה פעלו בזירה עם כלים הידראוליים.

חדשות חוץ
חברות תעופה בינלאומיות מסרו כי חלה נפילה של 3.4% בהזמנת טיסות בשבועות האחרונים למדינות בדרום אמריקה ובקריביים שנגועות בנגיף זיקה. הצניחה שנמדדה בהשוואה לאותה התקופה אשתקד חלה בעקבות קריאת ארגון הבריאות העולמי לנשים בהריון להמנע מנסיעה למדינות אלו.

דרום אפריקה דיווחה כי אובחן מקרה ראשון של נגיף הזיקה ביוהנסבורג, איש עסקים קולומביאני שביקר בעיר, והציג את תסמיני המחלה כמה ימים לאחר הגעתו ליבשת.

37,011 חולים בוירוס זיקה אובחנו בקולומביה, בהם 6,356 נשים הרות. בשבוע האחרון אובחנו כ-5,500 חולים חדשים. על פי נתונים אלו בקולומביה מספר החולים השני הגבוה ביותר. משרד הבריאות בבוגוטה העריך כי עד סוף השנה יידבקו כ-600 אלף אזרחים במחלה ויוולדו כ-500 תינוקות עם מומים בשל כך.

האופוזיציה הסורית תסכים להפסקת אש של 3-2 שבועות, אם רוסיה תפסיק לבצע תקיפות אוויריות בסוריה. כל הצדדים הלוחמים מלבד דאעש יתמכו בהפסקת אש וישקלו גם לחדשה. כך מסר גורם המעורה בשיחות השלום בז'נבה.

שני עובדים של שגרירות סרביה שנחטפו בלוב בנובמבר ככל הנראה נהרגו במהלך תקיפה אווירית אמריקנית. התקיפה אירעה ביום שישי נגד מחנה אימונים של דאעש בלוב.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
נגיף הזיקה דרום אמריקה דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד