ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הקרב בלשכות הרבנים על הכותל הרפורמי התפרץ

לשכת הרב לאו: "מפיץ שמועות" • לשכת הרב רבינוביץ: "חילול ה'. הרב ואנשיו אינם מעורבים בשום הפצת ידיעות"

הרב לאו והרב רבינוביץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב לאו והרב רבינוביץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

מאחורי הקלעים של המתח בין לשכות הרבנים על השליטה בכותל, כשמיד עם העברת מתווה הפשרה ל'כותל הרפורמי' בממשלה, נשמעו קולות צורמים מכיוון לשכות הרבנים הראשיים, שטענו כי רב הכותל אינו מתייעץ עימם. הרבנים מתחו ביקורת, אך ניזהרו לא לעבור את הקו. הערב, הדברים התפרצו.

הכל החל מדיווח כי חל שינוי בדעתו של הרב הראשי ישראל הגאון רבי דוד לאו בנושא הכותל המערבי לאחר פגישה שנערכה ביום חמישי בין הרב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט.

לפי הפרסום ב'רדיו קול חי' הרב לאו שהתנגד למתווה הפשרה בכותל, דן עמו במתווה ההסכם של הממשלה שגובש בענין ההסדר בכותל. הרב לאו שאל והתעמק בענין.

עוד דווח כי מקור בכיר הבקי בפרטי הפגישה אמר כי "הרב לאו שמע את הכל ולא הביע התנגדות למהלך".

הידיעה גרמה לזעם בלשכת הרב הראשי. על אף כי בידיעה לא הוזכר רב הכותל או מי מטעמו, החיצים כוונו ישירות, בלשכה תקפו 'גורם רבני שהוביל את פשרת הכותל' כלומר, הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל, והאשימו אותו בהפצת הדיווח הלא נכון.

בלשכה הדגישו כי "אין כל שינוי בעמדתו של הרב הראשי ביחס לכותל הרפורמי. המקור לשמועות הן ככל הנראה בגורם רבני שהוביל את הסכם הפשרה, והדברים הם על אחריות המפרסם בלבד ואין בהם כל ממש".

מקורבי רב הכותל מסרו בתגובה: "בראש מעיניו של הרב עומדת המלחמה נגד המגמות הרפורמיות ופעילותם של עוקרי הדת לפגוע בקדושתו וטהרתו של הכותל המערבי. הרב ואנשיו אינם מעורבים בשום הפצת ידיעות כאלה ואחרות ואין כוונתינו להגרר לחילול ה׳.

"הרב ימשיך כפי שעשה במשך כל השנים לסכל את הפגיעה בקדושת הכותל המערבי כפי שיורו לו גדולי ישראל".
הרב רבינוביץ הרב לאו כותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד