י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שרה התעוררה ואמרה: 'אני יודעת מה מצבי' והחתן מאושר

בראיון מרגש ל"בחדרי חרדים" מודה קובי קסטלניץ - הארוס של שרה שפרלינג שנפצעה קשה ב"אוטובוס המוות" למתפללים עבורה, וחושף פרטים על ספסלי האוטובוס שהצילו את חייה, על הצלת היד וההכנות לחתונה • וגם: בקשה מכל אחד ואחד מכם

צילום מזירת האסון. פלאש90
צילום מזירת האסון. פלאש90

היא התעוררה ושאלה: 'אמא למה את מחייכת?", כך סיפר אמש (מוצ"ש) ל'בחדרי חרדים' קובי קסטלניץ, החתן המיועד של שרה שפרלינג שנפצעה קשה באסון אוטובוס 402, ואשר התעוררה הערב.

בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הוא מספר: "שרה התעוררה ושבה להכרה לראשונה מאז האסון, אמא שלה דינה דיברה איתה. הכלה אמרה: "אני יודעת מה המצב שלי, אמא למה את מחייכת?".

• איך נודע לך על האסון?

"הייתי בדרך לישיבה, הטלפון לא היה עלי, וכשהגעתי לטלפון נדהמתי כי היו 27 שיחות שלא נענו, התקשרתי לאחותי והיא החלה לספר לי על האסון, אחי הצטרף לשיחה ואמר לי שאגיע מיד לבית החולים. לא שמעתי באותו ערב שהיה אסון בכלל.

"הגעתי לבית החולים התעדכנתי על מצבה, ונסעתי לרבנים חשובים ביניהם לגר"ח קנייבסקי, כולם פה אחד חיזקו ועודדו אותי ובירכו לרפואה שלימה, וביקשו שהציבור יתחזק בלהימנע מלשון הרע ומחלוקת".

• איך ממשיכים הלאה?

"אני נמצא בבית החולים כשצריך, מבקר בביתם של רבנים להתייעצות וברכה, ומנצל את הזמן כראוי, וגם לומד בישיבה. אני מודה לכולם על החיזוקים שהם לקחו עליהם, לא צריך לקחת קבלות גדולות, כי בסוף לא עומדים בזה. כשהייתי אצל הרבנים צריך אמונה מאוד גדולה.

"בזמנים שכאלו, אבי מימרן ניסח לי את זה מאוד יפה, האמונה היא כוח שאין לו סוף, וככול שהשבר גדול האמונה גדולה ממנו".

• מתי שוחחת עם שרה בפעם האחרונה?

" שוחחנו שעה לפני האסון, היא סיפרה לי שהיא הולכת לסידורים וקניות לקראת החתונה".

• מה הרופאים אומרים? "היא תצא בעזרת השם בריאה ושלימה?

"היו ניסים גדולים, בניגוד לשמועות לא כרתו לה שום איבר ברוך השם. שרה ישבה בצד ימין של האוטובוס כשהוא התרסק, כל אלו שישבו בצד ימין עפו מהאוטובוס ונהרגו ל"ע, שרה היחידה שניצלה.

"שני הספסלים שהיו מלפני שרה נשברו וריסקו לה את הרגל מה שריתק אותה לכסא והיא לא עפה החוצה כמו שקרה לשאר הנוסעים בצד ימין, הספסלים מלפניה הצילו לשרה את החיים.

"המקומות הרגישים ברגל זה האגן, הברך ועקב קרסול, בנס שלושת המקומות האלו נשארו שלמים לחלוטין זה נס גדול מאוד. בנוסף היד של שרה נפגעה קשה, והחובש שטיפל בה - אלי יעקובי תיאר לי שהסוודר שלבשה היה צמוד ליד, מה שהחזיק לה את היד בקיבוע, הסוודר הציל לה את היד".

• מתי מועד החתונה?

"עדיין אין מועד ליום החתונה. ובניגוד לשמועות שווא, לא היו ספיקות בעניין, לא היו תוכניות לביטול, ואין ספק שהחתונה תיערך".

• מתוכננת חתונה מיוחדת? כמו זו שארגנה משפחת ליטמן בבניני האומה, כאשר אבי הכלה ואחיה נרצחו?

"אין עדיין מושג, במידה ונלך על זה, נפרסם ב'בחדרי חרדים' את פרטי האירוע".

לסיום הוא אומר: "אנשים הפיצו תמונה של הארוסין שלנו ובה רואים אותי ואת שרה, ואני מבקש מכל מי שיש לו כח שיסיר את התמונה מכל מקום אפשרי. שרה בחורה צנועה, וזה מאוד כאב למשפחה. זה פורסם ללא אישור המשפחה".

עודכן ב-8:00 בבוקר 21/02
בית חולים שרה שפרלינג יד קטועה קובי קסטלניץ אוטובוס המוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד