י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

התנועה לאיכות השלטון נגד המחוז החרדי

לטענת התנועה מינוי יצחק זהבי לתפקיד מנהל המחוז בעייתי, מאחר והוא אינו עומד בתנאי הסף הנדרשים

זהבי. צילום ארכיון
זהבי. צילום ארכיון

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (א) למנהלת הכללית במשרד החינוך מיכל כהן, ולנציב שירות המדינה בטענה כי יצחק זהבי - שנבחר לתפקיד מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך - אינו עומד בתנאי המכרז.

התנועה לאיכות השלטון פנתה גם לעוה"ד משה דיין, נציב שירות המדינה, בעקבות פניות רבות הנוגעות לזהות הזוכה במכרז לתפקיד מנהל מחוז חרדי. מתוך אותן פניות, עולה החשש שמא נפל במינוי פגם, משום שהזוכה בו, יצחק זהבי, אינו עומד בכל תנאי הסף אשר דרש משרד החינוך בנוגע למשרת מנהל המחוז.

בתנועה אומרים כי לידיהם הועבר העתק קורות החיים של יצחק זהבי, הזוכה במכרז. על פי האמור בקורות החיים, תחת הסעיף "השכלה והשתלמויות", מצוין כי זהבי למד במכללת בית ברל בין השנים 1987-1992, לימודים אשר בסופם הוענקה לו תעודת הוראה. אולם, מן הפניות אשר נתקבלו שבה וחוזרת אותה טענה לפיה מר זהבי סיים את חובות לימודיו רק בראשית שנת 1997, רק אז הוענקה לו תעודת ההוראה האמורה. דבר זה הינו בעל חשיבות עליונה, בשעה שבוחנים את המשך קורות חייו של מר זהבי, לפיהם שימש כמנהל המחלקה להכשרה מקצועית בתנועה הנוער העובד והלומד בשנים 1986-1994. שנים אלו נלקחו בחשבון בשעה שבחנה וועדת המכרזים את ניסיונו של מר זהבי בהוראה, אך בעת האמורה לא היה מר זהבי בעל ההסמכה הנדרשת לצבירת הניסיון האמור. תנאי הסף למכרז מחייבים 12 שנות ניסיון מתוכן 5 שנים בניסיון בהוראה, וכן 7 שנות ניסיון בניהול בתי ספר בארץ.

כאמור, על פי המידע שנמצא בידי התנועה, בעת האמורה לא היה זהבי בעל ההסמכה הנדרשת לצבירת ניסיון. על פי הידוע לתנועה, למעט 3 שנות ניהול בתיכון (המהוות תחליף לניסיון בהוראה) זהבי לא שימש בתפקיד הוראה במסגרת פורמאלית. תפקידו, המכובד כשלעצמו, כמנהל המחלקה להכשרה מקצועית בתנועת הנוער העובד והלומד אינו עומד לעניין זה כניסיון בהוראה.

נוכח הדברים, מבקשת התנועה ממנכ"לית משרד החינוך ונציב שרות המדינה התייחסות לעניין עמידתו של זהבי בתנאי הסף, לרבות התייחסות לשאלת עמידתו בתנאי הסף הנוגעים למשך תקופת ההוראה, וכן לסוגיית חישוב תקופת הניהול בתנועת הנוער, כתקופת ניהול והוראה התקפה לצרכי מכרז זה.

יצויין כי הסיפור נחשף לפני כחודש על ידי הכתב ישורון תורג'מן ברדיו קול ברמה.
הוראה זהבי מכרז מחוז חרדי תנאי סף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד