י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גורם רשמי: הרב לאו לא התנגד לכותל

קרב-רב; הכותל הרפורמי: אחרי שבלשכת הרב הראשי האשימו את לשכת רב הכותל, "בחדרי" בדק וחזר עם תשובות

הרבנים לאו ורבינוביץ'. צילום: יונתן זינדל פלאש90
הרבנים לאו ורבינוביץ'. צילום: יונתן זינדל פלאש90

הסכסוך המתפתח בין הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ובין רב הכותל הגר"ש רבינוביץ' בעקבות פרשת 'הכותל הרפורמי': מדוברות משרד המשפטים נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "בהמשך לפרסומים בתקשורת אודות פגישת היועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, עם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו:

"במסגרת הפגישה הציג מנדלבליט בפירוט את המתווה שאושר על ידי הממשלה להסדרי התפילה בכותל המערבי, השומר על קדושת המקום.

"בעקבות הצגת הדברים התפתח דיון מעמיק באשר לפרטי המתווה. מנדלבליט התייחס בהרחבה לשאלות שהוצגו ועמד על פרטיו המורכבים של המתווה והתהליך שהוביל לגיבושו".

גורם שבקי בפרטי הפגישה מציין ל'בחדרי חרדים' כי הרב לאו לא הביע כל התנגדות במהלך הפגישה אף ששמע את התוכנית לפרטי פרטים.

כזכור, בעקבות הפרסום אמש כי חל שינוי בדעתו של הרב הראשי ישראל הגאון רבי דוד לאו בנושא הכותל המערבי לאחר פגישה שנערכה ביום חמישי בין הרב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, הוציאה לשכתו תגובה זועמת.

לפי הפרסום ב'רדיו קול חי' הרב לאו שהתנגד למתווה הפשרה בכותל, דן עמו במתווה ההסכם של הממשלה שגובש בענין ההסדר בכותל. הרב לאו שאל והתעמק בענין. עוד דווח כי "הרב לאו שמע את הכל ולא הביע התנגדות למהלך".

הידיעה גרמה לזעם בלשכת הרב הראשי. על אף כי בידיעה לא הוזכר רב הכותל או מי מטעמו, החיצים כוונו ישירות, בלשכה תקפו 'גורם רבני שהוביל את פשרת הכותל' כלומר, הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל, והאשימו אותו בהפצת הדיווח הלא נכון.

מקורבי רב הכותל מסרו בתגובה: "בראש מעיניו של הרב עומדת המלחמה נגד המגמות הרפורמיות ופעילותם של עוקרי הדת לפגוע בקדושתו וטהרתו של הכותל המערבי. הרב ואנשיו אינם מעורבים בשום הפצת ידיעות כאלה ואחרות ואין כוונתינו להגרר לחילול ה׳. הרב ימשיך כפי שעשה במשך כל השנים לסכל את הפגיעה בקדושת הכותל המערבי כפי שיורו לו גדולי ישראל".

כאמור, הבוקר מאמת ל'בחדרי' גורם בכיר המעורה בפרטי הפגישה ואשר איננו קשור לרב הכותל, את הטענות, ומבהיר כי הרב לאו לא הביע התנגדות לדברים שהציג בפניו מנדלבליט.
משרד המשפטים הרב לאו תגובה פגישה מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד