י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בוקר של סיכולים: נמנעו 3 פיגועים

בן 14 ניסה לדקור חייל סמוך לכפר בני נעים • בן 16 נורה כשניסה לבצע פיגוע סמוך לצומת הביתות

בוקר של סיכולים: נמנעו 3 פיגועים

בשעות הצהריים (א) סיכל כוח צה"ל ניסיון לדקירת חייל סמוך לכפר בני נעים. האירוע הסתיים בחסדי שמים ללא נפגעים. המחבל, צעיר פלסטיני בן 14 - נעצר ונלקח לחקירה.

מעט לאחר מכן, התרחש אירוע נוסף, כאשר מחבל בן 16 תושב כפר קבטיה ליד ג'נין ניסה לדקור חיילים במהלך סיור סמוך לצומת הביתות. המחבל נורה על ידי הכוח ונהרג.

בזמן סיור מקצועי של סגן שר הבטחון יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן היום בנושא יציאה לתכנון של כביש עוקף חווארה, התרחש סמוך למקום הסיור נסיון פיגוע.

סגן שר הבטחון ח"כ הרב אלי בן דהן אמר בעקבות נסיון הפיגוע: "צירוף המקרים בין הנוכחות שלנו כאן כדי לקדם את כביש עוקף חווארה מסיבות בטחוניות וההוכחה לנחיצות העוקף שקיבלנו בדמות נסיון פיגוע בשידור חי הוא מצמרר. אני אעשה כל שבידי כדי שהעוקף ייבנה במהירות האפשרית לטובת התושבים ובטחונם באיזור זה".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון שהיה גם הוא במקום: "העוקף הוא דרך נוספת לנסות להגן על חיי התושבים, אולם אין בזה די. אנחנו כתושבים דורשים מהגורמים הרלוונטים לעבור מהגנה להתקפה לעצור את העברת הכספים לרשות הפלסטינית כל זמן שהרשות מעודדת הסתה בבתי הספר ובמדיות, הסתה המביאה לפיגועים חוזרים ונשנים. ממקום זה אני מבקש לחזק את חיילי צה"ל העומדים על משמרתם ומסכלים פיגוע אחר פיגוע".


צילום: הצלה יו"ש / חברים לשעת צרה

מוקדם יותר הבוקר, סוכל ניסיון דקירה בצומת תפוח, פלסטינית שעשתה דרכה אל עבר הטרמפיאדות הסמוכות למחסום תפוח עוררה את חשדם של לוחמי מג"ב של משטרת ישראל שמאיישים את המחסום דרך קבע, הלוחמים שחשדו בנערה קראו לה לעצור, אך זו סירבה והמשיכה להתקדם לעברם.

מפקד הצוות דרך את נשקו לעברה וכעבור מספר מטרים היא עצרה, הלוחם הורה לה להרים את ידה וזיהה מיד כי סכין נשמטת מידה, היא נעצרה. בתחקור הראשוני ציינה כי הגיעה לעשות פיגוע, זאת לאחר שצפתה בסרטוני הסתה ברשתות החברתיות.

החשודה, בת 17 תושבת הכפר קוצרא, נעצרה ונלקחה להמשך טיפול וחקירה של כוחות הביטחון. לא היו נפגעים באירוע.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל ולוחמי מג"ב שמונה מבוקשים. ארבעה מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וחיילים. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.
פיגוע דקירה סיכול מחבל נער פלסטיני צומת תפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד