י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אופן העסקת נשים חרדיות בלתי נסבל"

השר יריב לוין השיב לח"כ מקלב: "המשרד פועל למיגור התופעה ולעובדות החרדיות יש כתובת נאמנה במשרד הכלכלה"

מקלב. צילום: פלאש90
מקלב. צילום: פלאש90

מליאת הכנסת עסקה בסוגיית העסקת נשים חרדיות בשכר זעום וביחס מפלה לעומת עובדים אחרים שאינם חרדים. הנושא נידון בעקבות הצעה דחופה שהגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לשר הכלכלה, במסגרתה תהה מדוע משרד הכלכלה אינו מתערב בנעשה זאת בעקבות תחקיר ממצה שנעשה בנושא.

"פערי השכר בקרב הנשים החרדיות קיים בתחומים רבים, והוא בולט בתחום ההיי-טק שבו עובדים בהרצליה מרוויחים פי שניים ויותר מאשר עובדות המועסקות בערים חרדיות שיש להן את אותה השכלה והן עובדות מצטיינות לא פחות ועם מוסר עבודה גבוה, מסירות והצטיינות בכל קנה מידה", אמר ח"כ מקלב בפתח דבריו.

לדבריו, "ישנן חברות שכל הקמתן נעשתה מלכתחילה רק לשם התעשרות על חשבון הנשים החרדיות שמועסקות בשכר נמוך, והכל במעטה כאילו נותנים להן את היכולת לעבוד בסביבת עבודה מתאימה מה שמייעל בסופו של עניין את תפוקת העבודה, אך מכאן ועד לאפליה המובנית ולניצול של אותן עובדות, הדרך רחוקה. המצב הנוכחי רק מחריף ויש למגר זאת בהקדם".

במענה לדבריו של ח"כ מקלב השיב בשם משרד הכלכלה השר המקשר בין הממשלה לכנסת יריב לוין. לדבריו, "שיעור תעסוקת נשים חרדיות עלה משמעותית בשנים האחרונות, עם זאת, אנחנו גם נתקלים בתופעות שליליות ומקוממות גם בעיות בתשלומי שכר, גם באופן ההעסקה ועוד. משרד הכלכלה פועל לשיפור תנאי ההעסקה ומפעיל כלים נוספים שמטרתם מיגור אפליה ושמירה על זכויות עובדים בכלל, לרבות, כמובן, נשים מן המגזר החרדי. התרומה של הנשים החרדיות לכלל המשק הישראלי היא רבה ומבורכת ובהחלט יש להן כתובת נאמנה במשרד הכלכלה על מנת לטפל בכל מקרה שבו היחס איננו יחס הולם וראוי כפי שמתחייב".

בתום הדיון במליאה אישרה הכנסת את העברת הנושא לדיון מורחב בוועדת הכלכלה של הכנסת, והדיון בנושא יתקיים בקרוב.
נשים חרדיות תעסוקה מיגור אפליה תנאים שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד