י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הטרגדיה בביתר: "פעמיים עשיתי החייאה על אותה תינוקת"

יוסי יונה, נהג אמבולנס שביצע לפני חודשיים החייאה על תינוקת שבלעה בלון בבית מטפלת בביתר, נקרא הבוקר שוב להחיות את אותה תינוקת, אלא שהפעם זה נגמר אחרת • והשמועות על רשלנות? "רוצחים שוב בדם קר את המשפחה"

הטרגדיה בביתר: "פעמיים עשיתי החייאה על אותה תינוקת"

"לצערי, פעמיים עשיתי עליה החייאה", מספר יוסי יונה, נהג אמבולנס במד"א וחובש איחוד הצלה, "כשאתה מגיע לבית ועושה שוב החייאה על אותה ילדה, זה ממש מצמרר".

הבוקר (א) פעוטה בת תשעה חודשים איבדה את ההכרה בביתה, ולאחר פעולות החייאה נקבע מותה. לפני חודשיים, עת הייתה בבית המטפלת - איבדה את ההכרה לאחר שנחנקה מבלון, היא פונתה במצב קשה לבית החולים וכבר בדרך הצליחו לחלץ את הבלון מגרונה. לפני מספר שבועות השתחררה מבית החולים ושבה אל ביתה כאשר היא עדיין סובלת מבעיות בעיכול.

"היא הייתה עם בעיות בדרכי העיכול ואכלה באמצעות זונדה מסויימת", מספר יונה. "כשהגענו אליה היא הקיאה כמות של מזון, סוג של מטרנה, משהו נוזלי לחלוטין. הייתה שם מכונה של מדידת אוכל, סטטוסקופ, אוכל מיוחד עם בקבוקים, לומר שמדובר בהזנחה פושעת - זה חמור ביותר, אפילו לא מתקרב".

יונה ביצע בפעוטה החייאה לפני חודשיים, אז איבדה את ההכרה בבית המטפלת, לאחר שנחנקה מבלון. "באירוע הראשון פגשתי את ההורים בבית החולים לאחר שהצטרפתי לניידת טיפול נמרץ, והיום פגשתי את שני ההורים בבית. מדובר במקרה מצער מאוד".

לדבריו, הוא הבין מההורים כי היא הייתה אמורה לעבור ניתוח שיאפשר לה לקבל מזון דרך צינורית ישירות לבטן, וכבר קבעו מועד לניתוח. התינוקת השתחררה לפני מספר שבועות לאחר שלא נותר עוד מה לעשות איתה, וההורים המתינו לניתוח. "האבא אברך משי, האמא ממש מדהימה, מדובר בזוג עדין מאוד", הוא מסכם בכאב.

במשטרת מחוז ש"י ביקשו לבצע נתיחה שלאחר המוות, על מנת לבדוק אם יש חשד לפלילים. במחלקה המשפטית של ארגון זק"א, פנו לבית המשפט השלום בירושלים על מנת לערער על ההחלטה של נתיחה לאחר המוות.

"אני מלווה את המקרה בביתר משעות הבוקר, וגם כעת ההורים אצלי ברכב בדרך לבית המשפט כדי למנוע את נתיחת הגופה", מספר ל'בחדרי חרדים' מתנדב זק"א שרוליק קלצקין. "ועכשיו האמא מקבלת טלפון מקרובי משפחה, שרצים עליהם כל מיני שמועות של הזנחה וכדומה. חבר'ה זה פשוט לא יאמן, שאנשים שידם קלה על ההדק, פשוט רוצחים שוב בדם קר את בני המשפחה האומללה.

"לא מספיק שהם מתמודדים עם הכאב והשכול, הם גם צריכים להתמודד עם שמועות עכורות שרצות ברשתות החברתיות על ידי אנשים חסרי רחמים. חבר'ה אנא מכם חידלו מלהעביר כל מיני פוסטים כאלה ואחרים והשי"ת יעזור שיהיו רק בשורות טובות".

בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בירושלים, קיבל השופט את עמדת עו"ד דרור שוסהיים נציג זק"א לשחרר את גופת הפעוטה לאלתר. המשטרה, דרשה לפחות בדיקה חיצונית ובדיקת CT.
ההחלטה מאפשרת למשטרה לבצע בדיקות חיצוניות כולל סיטי וכד', לא יאוחר מ-8 שעות כדי שההלוויה תתקיים עוד הערב.
טרגדיה בביתר החייאה פעוטה יוסי יונה רשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד