י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צפו: הצומת המשוגע של בני ברק

חלם זה כאן: בצומת הרחובות אהרונוביץ - רימונים בבני ברק הותקנו רמזורים שרק גרמו להגברת הסכנה • צפו

צילום: איציק מן
צילום: איציק מן

 

הצומת המסוכנת: למרות שכבר הותקנו במקום רמזורים, והם אפילו הופעלו למספר ימים, הכתום המהבהב שב לפעול והאנדרלמוסיה בצומת הרחובות אהרונוביץ - רימונים בבני ברק, מסכנת מידי יום הולכי רגל, ילדים, רוכבי אופניים וגם את נהגי המכוניות והטנדרים המתפרצים לכביש.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', בולט לעין אי-הסדר בצומת כשכללים מינימליים של זכות קדימה אינם נשמרים במקום, ככל הנראה בשל הצבת הרמזורים.

הנהגים אינם מתייחסים לכללים, כיוון שאת התמרורים החליפו הרמזורים הבעיה רק גדלה שבעתיים.

עיריית בני ברק במקום לפתור את בעיית זרימת התנועה בחלק הזה של העיר, למעשה רק החמירה אותה.

צילום: איציק מן

"זה כבר למעלה מחודש שאין כאן רמזורים פעילים", סיפר נהג ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "אנשים נוסעים באין מפריע כאילו זה מגרש מכוניות מרוץ, איפה העירייה? כל יום עוברים במעבר החצייה מאות אלפי ילדים. מחכים שיקרה אסון?".

פנינו לעיריית בני ברק עם התיעוד המטריד. מהעירייה נמסר כי אכן העירייה הפעילה בתיאום עם משרד התחבורה, ועל חשבונה, מערכת רמזורים חדשה בצומת הרחובות רבי יצחק נפחא - הרב שפירא - אהרונוביץ, "אלא שזמן קצר לאחר-מכן הוברר שישנם "פקקים" בלתי רגילים בסביבה, ומשום כך, היה צורך מיידי לעצור את הפעלת הרמזורים ולהשאירם במצב של הבהוב".

במילים אחרות: הימרנו בפתרון הבעייה, אך זה לא צלח. ומה עכשיו? מחפשים שינוי יסודי; סלילה מחודשת של הכביש ושינויי תנועה. "כדי להפעיל מחדש את מערכת הרמזורים, ובמצבים תקינים, יש צורך להביא לשינוי יסודי במצב, ומשום כך, מתוכננת, בהמשך לסלילתו מחדש של רחוב הושע באזור וביצוע שינויי תנועה בו. להסדיר, לאחר ספירת תנועה, שינויים גם ברח' השלושה ולהפכו לדו-סטרי בקטע שבין רחוב הרב ש"ך לרחוב אהרונוביץ, ואז, כתוצאה מכך, יירד עומס התנועה ברחוב רבי יצחק נפחא ובאזור, וניתן יהיה להפעיל שוב את מערכת הרמזורים. בנוסף לכך, באזור מתבצעת ספירת תנועה, גם לצורך נושא הרמזורים".

בעירייה אומרים כי המצב הנכון הוא לא לחדש מערכת רמזורים, והעיקר שתפעל, "אלא רק במצב תקין וסדיר, לרווחת הנהגים ולהולכי-רגל".

תאונת דרכים עירייה משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד