כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חיים סבן ישקיע 100 מיליון דולר בסטארט-אפים בישראל

סבן השקיע בעבר בחברות הזנק דוגמת PlayBuzz של שאול אולמרט בה השקיע אשתקד 15 מיליון דולר דרך קרן ההשקעות שלו, סבן קפיטל

  • י"ב אדר א' התשע"ו
חיים סבן / צילום: יחצ
חיים סבן / צילום: יחצ

אחרי שגזר קופון ענק ממכירת גרעין השליטה בבזק, ואחרי שרכש את השליטה בזכיינית הסלולר פרטנר - ונאלץ להחליף את המותג שלה - המיליארדר הישראלי חיים סבן מתפנה להשקיע באופן מסודר יותר בתעשיית ההיי-טק המקומית. סבן, כפי שהכריז על כך בשבוע שעבר במסגרת השקת המותג החדש והירוק של פרטנר, מקים קרן הון סיכון שתיקרא סבן ונצ'רס.

בכוונת הקרן להשקיע בחברות ישראליות מתחומי המובייל, רשתות חברתיות, מסחר אלקטרוני, מדיה דיגיטלית - תחומים שבינם לבין עסקיו האחרים של סבן יש סנכרון כלשהו. ועדיין, הקרן לא תפסול על הסף השקעה בחברות מתחומים אחרים כמו מחשוב ענק ופינטק, שנחשבים כרגע ללחמניות לוהטות בקרב משקיעי הון סיכון.

היקף הקרן יעמוד על 100 מיליון דולר ואת פעילותה ינהל ברק פרידור. לפרידור יש ניסיון של 20 שנה בשוק התקשורת והטכנולוגיה, והוא שימש בעברו כמנהל וכדירקטור במספר חברות שונות. בין השאר, הוא כיהן כמנהל בכיר בחברת "רויטרס" אליה הגיע אחרי שהחברה שעמד בראשה, Clearforest נרכשה על ידה. כמו כן, פרידור הוא אחד ממקימי מתחם Sosa ליזמות - חלל עבודה והדרכה לחברות הזנק מקומיות. הקרן של סבן תתמקד בהשקעה בשלבי Seed ו-Early Stage אך לא תגביל עצמה רק להשקעה בשלבים אלו.

סבן (71), למי ששכח, הוא אחד הישראלים העשירים בעולם ולפי דירוג המיליארדרים העולמי של "פורבס", יש לו הון כולל בשווי של 3.5 מיליארד דולר.

קרן ההון סיכון החדשה לא תהיה המפגש הראשון של סבן עם תעשיית הטק הישראלית והעולמית כאחד. סבן השקיע בעבר בחברות הזנק דוגמת PlayBuzz של שאול אולמרט בה השקיע אשתקד 15 מיליון דולר דרך קרן ההשקעות שלו, סבן קפיטל. כמו כן, השקיע סבן בחברת Everysight הישראלית שהוקמה על בסיס טכנולוגיה של אלביט ומפתחת משקפיים חכמים של מציאות מוגברת עבור רוכבי אופניים. בהשקעה זו חבר למיליארדרים ישראלים אחרים דוגמת עידן עופר ומיקי פדרמן. כמו כן, התנסה סבן בהשקעות פחות מוצלחות בחברות טק לא ישראליות.
חיים סבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד