כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מס הכנסה דורש מהרב משה יוסף 19 מיליון ש"ח

רשות המיסים רואה ברב משה יוסף טייקון ודורשת ממנו סכומי מס אדירים בסך 19 מיליון שקלים • פרקליטו: "זה כספי גמ"ח"

הרב משה יוסף. צילום: פלאש90
הרב משה יוסף. צילום: פלאש90

דרמה: ‏רשות המיסים פנו בשבוע שעבר לבנו הצעיר של הגר"ע יוסף זצ"ל הרב משה יוסף, ודרשו שישלם להם לאלתר סכום של 19 מיליון שקל כמיסים. כך חשף הערב (א') העיתונאי עמית סגל בחדשות 2.

לפי הדיווח רשות המיסים דרשה את המיסים בשל הכנסות בד"צ בית יוסף שבניהולו וכן על סכומים גדולים מאוד המוערכים בעשרות מליוני שקלים שברשותו. ‏רשות המיסים רואה למעשה ברב משה יוסף טייקון בסדר גודל בינוני.

יצויין כי בימים אלו מתגבשת הסכמה במשפחת הגר"ע יוסף זצ"ל לגבי חלוקת הירושה על פיה צפוי הרב משה יוסף לקנות את הדירה ברחוב הקבלן בסכום של כ-9 מליון שקלים.




עו"ד מאיר מזרחי המייצג את בני משפחת הרב משה יוסף מסר בתגובה כי "מדובר בפעילות של גמילות חסדים ומתן הלוואות ללא רווח (גמ"ח), שנוסדה ע"י מרן הרב עובדיה יוסף ונוהלה ע"י בנו, הרב משה יוסף. פעילות זו היתה ידועה ומפורסמת באופן שאינו ניתן להכחשה, ומעוטי יכולת רבים נהנו ממנה.

"על פי חוק, פעילות צדקה זו אינה חייבת במס, ואכן היא לא מוסתה ע"י רשות המסים במשך שנים, על אף שהרשות היתה מודעת לה.

"הסכום שצויין הינו מחזור ההלוואות והפרעונות שבוצעו בגמ"ח, בעוד שהקרן מהוה אחוזים בודדים מהיקף הפעילות. כמו כן, סכום זה כולל ריביות שנצברו מלפני כ-16 שנה. 

"כיון שהפעילות מגובה במסמכים ברורים, והעניין צפוי להיבחן פעם נוספת על ידי רשות המיסים, לאחר שימסרו לידיהם מלוא העובדות, אנו מאמינים כי יתברר לבסוף, שאין להטיל חבות במס בגין הפעילות".
הרב משה יוסף מס הכנסה בדץ בית יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד