ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

העצור מ'דומא': "שמו לי שירת נשים"

עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת דומא, מתאר את העינויים שעברו עליו: "אמרו - נשתה לך את הדם מהאוזניים"

עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל צילום: באדיבות המצלם

עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי ברצח בני משפחת דאוובשה בכפר דומא, מתאר בהקלטה מיוחדת את העינויים שעבר במתקני החקירות של שירות הביטחון הכללי, עינויים שהובילו להודאתו במעשים החמורים.

"לא ישנתי כמה לילות... ואז לקחו אותי לדיון הארכת המעצר. בחזרה מהדיון לקחו אותי שוב לחקירה, חקרו אותי כל הלילה ואמרו לי 'בא נגיד שמחר בשעה הזו זה כבר יהיה חדר מיון'", מתאר בן אוליאל.

הוא בחר להמשיך לשתוק בחקירות וקיבל איומים מצד החוקרים. לדבריו גם השמיעו לו שירת נשים לאחר שלמדו שהינו רגיש לעניין.

"צעקו עלי הרבה, צרחו עלי עד שכל הבגדים שלי התמלאו רוק. איימו עליי הרבה ואמרו לי שהם יכולים לעשות לי מה שהם רוצים כי אנחנו לבד. אמרו לי שאני מסובך... אזקו אותי באזיק קצר מאחורי הגב.


עדותו של עמירם בן אוליאל

"הושיבו אותי על כיסא כשהכתף שלי לכיוון המשענת ומחובר לרצפה, הכניסו לי את הרגליים בכוח מאחורי הרגליים של הכיסא. פשוט לשבת בתנוחה בלתי אפשרית ואחרי מקסימום דקה פשוט נפלתי אחורה", הוסיף בן אוליאל.

בן אוליאל מתאר עוד כי אחד החוקרים "תפס אותי מהחולצה ואמר לי 'אני הולך להיות הסיוט שלך, אנחנו נשתה לך את הדם מהאוזניים' וכל מיני איומים כאלה, צרחות, צעקות הכאות וסטירות".

עו"ד יורם שפטל שהצטרף לצוות ההגנה אומר הערב כי כתב האישום הוא תוצר של חקירה ברברית שמשלבת את השיטות של הק.ג.ב. כלומר חוסר שינה וחקירות רצופות ובלתי פוסקות מצד שני האינקוויזציה כלומר עינויים ברברים בנוסח מיטת סדום, כסא סדום, מכות, יריקות, השפלות וכיוצא באלה. כאשר ויינשטיין נתן אישור מפורש לכך.

"המשיכו לענות אותי. הכל בחקירות, הכל באיומים הכל במכות. עשו לי כל מיני תרגילים, העמידו עם אזיקים ארוכים מאחורי הגב, כל הזמן אזוק ברגליים. העמידו אותי בתנוחה שאני מכופף", סיפר הנאשם המרכזי בפרשה.

עו"ד איתמר בן גביר המייצב את בן אוליאל, מסר בתגובה כי "העדות המצמררת בקלטת בתוספת העובדה שעד לרגע זה השב"כ והפרקליטות לא מוכנים להעביר לנו את קלטות החקירה מאותן שעות וימים, מלמדים כי בן אוליאל עונה והוצאה ממנו הודא שאינה קבילה במשפט הישראלי".

לדברי בן גביר, "זו השעה להקים ועדת חקירה שתבחן את מעשי המענים ואת מי שנתן אישור לענות. ההתעללות בבן אוליאל נמשכת ולמעשה כל עצורי הפרשה כולל אלה שאינם נאשמים באירוע בדומא באופן ישיר, ממשיכים לעבור התעללות על ידי שירות בתי הסוהר והשב"כ - הם נמצאים באגפים מופרדים, בצינוקות מבודדים מהעולם ואפילו לא מאפשרים להם לשוחח בטלפון".

עו"ד יצחק בם שהצטרף לצוות ההגנה של בן אוליאל אומר כי "עמירם בן אוליאל הצטרף לשורה ארוכה של יהודים לאורך ההיסטוריה שתחת עינויים הודו בעלילות דם שמעניהם ייחסו להם. אני רק מקווה שבית המשפט בישראל יהיה יותר חשדני להודעה שנגבתה תחת עינויים.
עמירם בן אוליאל שבכ משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד