י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

סקר: רוב הציבור לא מסכים עם הרמטכ"ל

רוב הציבור היהודי לא תומך בדברי הרמטכ"ל - שזלזל בכלל 'הבא להורגך השכם להורגו', כך עולה מסקר ערוץ 10

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90

סערת אייזנקוט: רוב הציבור היהודי לא תומך בדברי הרמטכ"ל, כך עולה מסקר ערוץ 10.

על רקע הסערה שעורר "נאום המספריים" של גדי איזנקוט, סקר חדשות 10 מעלה כי 57% מהציבור היהודי אינו מסכים עם הדברים.

כזכור, ביום רביעי שעבר, הרמטכ"ל גדי איזנקוט נאם בפני תלמידי בית ספר תיכון בבת ים, והתייחס בדבריו לגל האלימות הנוכחי ולהתמודדות צה"ל עם האיומים ואמר: "היו מקומות שיש נערה בת 13 שמחזיקה מספריים או סכין, ויש מתרס בינה לבין החיילים. לא הייתי רוצה שחייל יפתח באש וירוקן מחסנית על נערה כזאת, גם אם היא עושה מעשה חמור מאוד, אלא יפעיל את הכוח הדרוש לביצוע המשימה".

שר הפנים, הפריפריה והגליל אריה דרעי הוסיף בציוץ בטוויטר: "‏אני רואה את הרמטכ״ל אייזנקוט בישיבות הקבינט ובפורומים סגורים: הוא רמטכ״ל מצויין, ישר, אמיץ, שמפקד על הצבא ביד רמה. אַל תִּירָא וְאַל תֵּחָת״.

עתה מתברר שאכן רוב הציבור אינו מסכים לרמטכ"ל. הסקר נערך בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס, על ידי חברת "פרויקט המדגם" בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון באוכלוסייה היהודית, ועל ידי חברת "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מאקלדה באוכלוסייה הערבית.

על פי תוצאותיו, 57% מהציבור היהודי שהשתתפו בסקר טענו כי אינו תומך בדברי הרמטכ"ל, בעוד 43% אמרו כי הם כן תומכים בדברים. עם זאת, כאשר מכלילים את תשובות הציבור הערבי, 53% אמרו כי הם תומכים בדברי איזנקוט, לעומת 47% שטענו ההיפך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק גיבוי לרמטכ"ל ואמר: "בשבוע שעבר התנהל ויכוח סביב דבריו של הרמטכ"ל. זה היה ויכוח סרק", אמר נתניהו בישיבת הממשלה.

"הרמטכ"ל אמר את המובן מאליו, וממילא כך נוהגים צה"ל וכוחות הביטחון. כל הדברים שנאמרו אחר כך נאמרו או מתוך חוסר הבנה, או מתוך רצון לניגוח פוליטי. גם אלה וגם אלה פסולים, וצריך להמשיך הלאה".
הרמטכל גדי איינקוט סקר ערוץ 10

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד