כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרבי הורה והטייקון עצר חילולי השבת

השפעת הרבי מערלוי על עולם העסקים: רשימה ארוכה של טייקונים נודעים נהגו להתייעץ עמו גם בנושאים אישיים

האדמו"ר מערלוי זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר מערלוי זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין

מפעלותיו של הרבי מערלוי זצ"ל כללו מלבד הרבצת תורה בטהרתה לאלפי תלמידים במשך יובל שנים, ומלבד הנחיות והדרכת בכירי הפוליטיקאים שנהרו לפתחו והקפדתו לשמירה על ארץ ישראל השלמה גם התייעצות יומיומית של אילי הון ואנשי עסקים שהיו קשובים לכל מילה של האדמו"ר זצ"ל, שהסתלק הלילה למגינת לב החסידים והתלמידים.

מפרטים הנחשפים לראשונה ב'בחדרי חרדים' עולה כי איל ההון ליאו נאה, שהיה מקורב לאדמו"ר, נהג להתייעץ עם האדמו"ר על כל העסקים שעשה ביחד עם החסיד שולם פישר ואיש העסקים מתיו ברונפמן, ופעמים רבות הם ביטלו או ניגשו לעסקאות ענק בגלל מוצא פיו.

המילארדר הבריטי ליאו נאה אף מכר את חלקו בחברת הקניונים 'בריטיש ישראל' שהייתה בבעלותו בגלל שהאדמו"ר דיבר עמו על נושא חשיבות שמירת השבת ועקב כך שחלק מהקניונים היו פתוחים בשבת - כדוגמת הסניף בהרצליה. האדמו"ר אמר לנאה שימכור ויראה ברכה בעסקיו, ונאה אכן מכר את החברה למשפחת עופר וראה ברכה כמובטח. גם התעשיין עמיר בירם שאינו חובש כיפה התייעץ עם האדמו"ר רבות יחד עם משפחתו.

איש עסקים שהיה מקורב לחצר בית ערלוי מספר ל'בחדרי חרדים' "כל קבלן שהיה מגיע למחיצתו של האדמו"ר, הרבי דרבן לבנות בירושלים, תמיד שאל בירושלים כבר בנית?"

בחג הסוכות היו עולים קבוצה של עשירים לבית הרבי להתייעצות כלכליות, מה שהיה מביא אותם גם לתרום כסף לאחזקת המוסדות. איש העסקים שולם פישר היה עורך ערב אליו היו מגיעים ראשי המשק. האדמו"ר היה שומע וקשוב לכל אחד ואחד ומנתח עד לפרטים הקטנים את השאלות והספקות רגע לפני סגירת העסקה.

אותו איש עסקים מציין: "כל אותם בעלי הון לא היו שואלים את הרבי זצ"ל רק שאלות כלכליות, אלא אף נושאים משפחתיים היו עולים על השולחן".

הדברים התבטאו גם בחגים ובשמחת תורה כאשר אותם אנשי עסקים שהיו מגיעים להסתופף בצלו היו רוכשים בסכומי עתק את מפטיר יונה ו'אתה הראת', והאדמו"ר היה מקדיש להם את הקפת 'עוזר דלים'.

לסיכום, הוא מציין: "בערלוי גם אם לא היית לבוש 'בגדי שיראין' או בשמונת בגדי החסידות - היית מרגיש בבית".
ערלוי ליאו נאה אשני עסקים עמיר בירם שולם פישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד