כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הבן בהלוויה: "הרבי לא יסלח למי שיפריד בין האחים ויעשה פילוג"

במעמד אלפי המלווים, ספדו בניו של הרבי מערלוי זצ"ל לאביהם הגדול, והבן הרה"צ משה סופר הוכתר למלא מקום אביו

הבן הרה"צ רבי עקיבא סופר מספיד. צילום: קובי הר צבי
הבן הרה"צ רבי עקיבא סופר מספיד. צילום: קובי הר צבי

אלפים משתתפים בשעה זו במסע הלווית האדמו"ר מערלוי זצ"ל, שיצא מישיבת 'אהל שמעון' ערלוי ברחוב יותם 1 בשכונת קטמון בירושלים.

ראשון המספידים היה בנו ממשיך דרכו הרה"צ משה סופר שהזכיר את מכתבו האחרון על פגעי הטכנולוגיה שנשלח לכינוס שנערך באלעד.

בנו הרה"צ רבי יעקב סופר רב הקהילה בביתר עילית סיפר על גדלותו הרבה.

בנו הגאון רבי אברהם שמואל בנימין, ראש ישיבת אהל שמעון ערלוי, עמד על כך שקשה שריפת צדיקים כשריפת בית אלוקינו.

לאחר מכן הספיד בנו הרה"צ רבי שמעון סופר, רב חסידות ערלוי בצפת, שאמר: "השמים בוכים עכשיו, כל העם בוכה עכשיו, כולם באו לבית חולים זה הזכיר את השנים שבאו לשמחות והחגים, אבל אתמול באו להתפלל ולהיפרד. אבא איך אני אספיד אותך? מה אני אומר? כל אדמו"ר שהגיע נתת לו את המקום שלך, כמה ענווה הייתה בך, הכבוד לא היה שייך אליך, המסירות נפש שלך וההתמדה שלך בתורה היא למעלה מהכוחות".

הרה"צ רבי עקיבא סופר, רב חסידי ערלוי בבני ברק, שעמד על העמלות של אביו בתורה ובקדושה וכמה דבקות בתפילה הייתה לו, קרא לכל התלמידים שיראו לחזק את הישיבה של הרבי והוא יהיה מליץ יושר לכל התלמידים שיחזיקו את המוסדות. "הרבי נתן 70 שנה מחייו רק לתורה ויראת שמים, היום הרחוב הוא רחוב של חושך, אבוי למי שיפריד בין האחים ויעשה פילוג, הרבי לא יסלח לא בזה ולא בבא - אין סליחה ולא מחילה, ואחי רבי משה הוא הממשיך וישפיע, וזה ויהי בנסוע הארון ויאמר משה - צדיקים אנחנו ולא חטאנו אבל אנחנו ואבותינו חטאנו", אמר.

אחריו הספיד הגאון רבי זלמן דוד סופר, רב הקהילה של החסידות בשכונת בורו פארק בברוקלין: "שמעתי בילדותי שבהספד לא אומרים אבא היה צדיק גאון אלא אבא איננו, וזעק בכל כוחו מי לא יודע שהיה צדיק? כל העולם יודע שהיה צדיק, יודעים כמה למד עם התלמידים לילות שלמים".

את שורת המספדים חתם הגאון רבי אהרן דב סופר רב הקהילה באלעד שעמד על כך שמי שהיה אצל הרבי זצ"ל בשבת אמר שזה היה עולם הבא ממש ולא מעין עולם הבא. "קרענו את השמים בימים האחרונים בתפילה ואבא זכה שיתקדש שם שמים, חיכינו לראות את הניסים אבל בקרובי אקדש, שהשמש שוקעת בערב יודעים שהיא תשוב מחר, אבל שהיא שוקעת בצהריים צריכים לדאוג".

לאחר מכן נשאו דברי פרידה הרה"ח רבי יצחק צבי וגשל, שהיה שליח ציבור בחסידות רבות בשנים, והכתיר את בנו בכורו הרה"צ רבי משה סופר ראש הקהילה כממלא מקומו, ואמר שהרבי זצ"ל ביקש בחייו שהרב ברנט יהיה עד לכך שזה רצונו עוד בחייו והוא ימלא את מקום אבותיו הקדושים עד למעלה בקודש ה'חתם סופר' ויאריך ימים על ממלכתו, לקול קריאות 'מזל טוב' של החסידים.

לאחר מכן נשא דברים המשב"ק הוותיק הרה"ח רבי משה שפיצר שאמר: "אני רוצה לומר יישר כוח לכל המשמשים בקודש שהתמסרו לרבי זצ"ל ואני מבקש בשם כולם מחילה כי וודאי שלא יצאנו ידי חובה".

לאחר מכן קרעו המלווים קריעה ובירכו בשם ומלכות ברוך דיין האמת.

מיד לאחר הקדיש יצא מסע ההלוויה לעבר שכונת עזרת תורה בירושלים - שם הספידו גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס וגאב"ד אנטוורפן הגר"א שיף.

במסע הלוויה השתתפו האדמו"רים: מבעלזא, ויז'ניץ, צאנז, סלונים, סערט ויזנ'יץ, גאב"ד מאקאווא הגר"ש אויערבך ועוד.
הרב סופר ערלוי מחילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד