י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רוסיה מתכננת ניתוק חצי האי קרים

המתח בין רוסיה לאוקראינה גובר: הרוסים אישרו פרויקט חדש של גשר שיחבר את חצי האי ישירות לרוסיה

רוסיה מתכננת ניתוק חצי האי קרים

במלאות שנתיים למהפכה העקובה מדם בכיכר מיידאן בקייב, אשר הביאה להחלפת השלטון הפרו רוסי ולהדחתו של נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ, מפרסם היום (ב) הדירקטוריון הכללי לסביבת רוסיה את הפרויקט הגרנדיוזי לבניית הגשר מעל מצרי קרץ שבים השחור, שאמור לקשר בין אדמת רוסיה לחצי האי קרים שנכבש במרץ 2014 על ידי רוסיה.

תקציב הפרויקט החדש שאושר הוא 2.8 מיליארד דולר, 9 מיליון דולר פחות מההערכות הקודמות.

הגשר, אשר אורכו יהיה כ-19 קילומטרים, צפוי להיבנות בשנת 2018. הגשר אמור לשאת כבישי תחבורה, פסי רכבת, צינורות גז, חשמל וטלפון.

רוסיה החליטה לבנות את הגשר מפני שחצי האי קרים נשען על חברות אוקראיניות שמספקות את צרכי החשמל והאנרגיה לחצי האי, בשנה האחרונה נותקה אספקת החשמל לחצי האי כמה פעמים כתוצאה מפיצוצים בקו המתח שמוביל את אספקת החשמל לחצי האי, על ידי קיצוניים אוקראיינים, שיש אומרים שהם נשלחו על ידי הממשל הנוכחי בקייב.

בנוסף היו שיבושים רבים באספקת גז, קווי טלפון ושאר תשתיות בסיסיות, לפני כחודשיים גם בתי החולים נותקו ממערכת החשמל לכמה ימים, כל זאת הביא את רוסיה להחלטה דרמטית שתנתק את חצי האי קרים מאוקראינה בצורה אבסולוטית.

אוקראינה ממשיכה לפעול באינטנסיביות בעולם ובמערב אירופה וארה"ב בפרט, על מנת לנסות להחזיר אליה את חצי האי על שלושת מיליון תושביו, אך ברור שהסיכויים לכך אפסיים במיוחד לאחר ההחלטה האחרונה לחבר בין רוסיה לחצי האי. במיוחד לאור רפיסותם של אירופה וארה"ב בכל הקשור לענייני חוץ ובעיקר לענייני רוסיה.

רוסיה רואה בחצי האי קרים טריטוריה רוסית ואיזור אסטרטגי במיוחד, צבאית ואזרחית, השולטים על הים השחור, ולפי דעת פרשנים לעולם לא תחזיר את השליטה באי לאוקראינה, גם במחיר של בידוד משאר העולם.

מאז תחילת המהפכה לפני כשנתיים אוקראינה נמצאת במצב מלחמה במזרח המדינה באיזור דונייצק ולוגנסק, ולמרות שנחתמו כמה הסכמי הפסקת אש, שום דבר לא עוצר את הלחימה באיזור, רק היום דווח על התעצמות הלחימה באזור - במהלכה נהרג חייל אוקראיני וכמה חיילים נפצעו.

היום התקיימו באוקראינה עצרות לציון שנתיים למהפכה, במהלכם תקפו אוקראינים בנקים בבעלות רוסית אשר ממוקמים בקייב.







אוקראינה מהפכה שלטון גשר חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד