כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחר: חוק ההשעיה בועדת חוקה

יו"ר הועדה יעלה מחר לדיון את הצעת החוק שהגיש שתאפשר להגיח חבר כנסת ברוב של 90 ח"כים

סלומיאנסקי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
סלומיאנסקי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

לאחר הדחיה והביקורת: ועדת חוקה תתכנס מחר (ב) ותדון בהצעת חוק ההשעיה שיסמיך את הכנסת להשעות חבר כנסת, שהגיש יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי.

יושב ראש הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי מבקש להסמיך את הכנסת להשעות ח"כ, לתקופה קצובה או עד תום כהונת הכנסת, אם הכנסת תקבע כי במעשיו של חבר הכנסת יש משום שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות, או תמיכה במאבק מזוין כנגד המדינה.

לפי ההצעה, 61 חברי כנסת יפנו ליו"ר הכנסת בבקשה לפתוח בהליך הדחה. יו"ר הכנסת יעביר את הבקשה לדיון בוועדת הכנסת. ועדת הכנסת תקבל החלטה להדיח ח"כ ברוב של שלושה רבעים מחבריה. החלטת ועדת הכנסת תהיה חייבת לקבל את אישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת. חבר הכנסת המושעה, יהיה רשאי לערער על החלטת ההשעיה לבית המשפט העליון.

הייעוץ המשפטי של הועדה סבור כי קיים קושי משפטי לנהל הליך הדחת ח"כ בכנסת. וזאת משום שקיים קושי אינהרנטי לנהל בכנסת הליך מעין שיפוטי, לבחון ראיות בדקדקנות ולערוך איזונים עדינים. באופן טבעי, בדיון בכנסת יש משקל לשיקולים מפלגתיים. נימוק זה נכון הן לניהול ההליך והן לפתיחת ההליך.

כאמור, הוועדה תתכנס מחר בצהריים לדון בהצעת יו"ר הוועדה. יו"ר הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין הודיע כי בכוונתו להשתתף בדיון.
חוק ההשעיה סלומינסקי בנימין נתניהו הדחה חבר כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד